Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V50

pr, 12 lat temu
Silnik 2.0 TD 136KM 100kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Komfort - jazda na bardzo długich dystansach (>1000 km) nie męczy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Postukujące zaczepy pasów bezpieczeństwa
Silnik : Głośna praca turbiny
Inne : Dość często przepalają się żarówki H7 świateł mijania
5,0
Całokształt
Przez 3 lata i 160.000 km nie było żadnej awarii. Raz padł akumulator z powodu wewnętrznego przepięcia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jedyny zarzut względem silnika (HDI 2.0d 136 KM)to praca turbiny - ma zmienną geometrię łopatek, przy większym obciążeniu (gaz do dechy) głośno świszcze. ASO wymieniało nawet turbo na gwarancji, ale nic to nie pomogło. W sumie drobiazg. Poza tym silnik względnie cichy, oszczędny (na eco spalanie spada realnie poniżej 5 l/100), wystarczająco mocny jak na to auto.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra skrzynia, daję jednak 4 punkty ze względu na krótkie zestopniowanie 1 na 2 - przydałaby się dłuższa jedynka.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie dobre, względnie ciche, jednak kombi ma zbyt twardy tył, na co narzekają pasażerowie z tylnej kanapy. Układ kierowniczy bardzo dobry. Kierownica jednak jest oczko za duża. Natomiast fatalnie wygląda średnica zawracania - manewrowanie V50-ką jest upiorne, niemal jak land roverze discovery. Dlatego 3 punkty.
Komfort
4,0
Widoczność
Byłoby doskonale, gdyby nie było przeciętnie. Przy moim wzroście i ustawieniu fotela widok w prawo jest ograniczony potężnym słupkiem szyby przedniej.
4,0
Ergonomia
I znowu, byłoby doskonale, gdyby nie szczegóły: - małe i słabo widoczne schowki, - fatalnie umieszczone pokrętło świateł, diody odbijają się w lusterku. Na dokładkę, przy wymianie żarówki trzeba wyjąć reflektor, skrzynka bezpieczników jest pod deską rozdzielczą, głęboko we wnęce, spróbujcie coś wymienić, będąc w garniturze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu się nie ma czego przyczepić, może poza cieżką do opanowania automatyczną klimatyzacją (latem dmucha jak wściekła).
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu - doskonale, z tyłu - kiepsko. Auto jest 2+2.
5,0
Wyciszenie
Daję 5 punktów, bo jak na kompakt, wyciszenie jest znakomite.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Stary 2.0d jest rewelacyjny w spalaniu, nawet, jeśli leci się autostradą 220 km/h. Nigdy nie wziął więcej niż 8 litrów. Silnik w zasadzie nie bierze oleju, max. 1 litr na 20.000 km. ASO volvo w Łodzi jest niedrogie (kompletny przegląd i eksploatacja ok. 1000 zł). Co do napraw, nie wiem, bo nigdy nic się nie zepsuło.
5,0
Stosunek jakość/cena
Gdybym nie jeżdził innymi kompaktami - typu focus, audi a3, golf V i VI etc., pewnie bym wybrzydzał, ale za te pieniążki volvo daje świetny produkt. Zdecydowanie następnym autem będzie volvo, pewnie V60, pewnie też ze średnim turbodieslem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto odpala i jedzie. Nieważne, czy jest +40 czy -30. Czasami odzywają się dziwne dźwięki - jakiś wentylatorek albo coś postukuje, ale poza tym nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 3 lata i 160.000 km nie było żadnej awarii. Raz padł akumulator z powodu wewnętrznego przepięcia (moja wina - po 150.000 powinienem wymienić na nowy). Stąd 5 punktów.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V50