Inne
: Komfort - jazda na bardzo długich dystansach (>1000 km) nie męczy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Postukujące zaczepy pasów bezpieczeństwa
Silnik
: Głośna praca turbiny
Inne
: Dość często przepalają się żarówki H7 świateł mijania
5,0
Całokształt
Przez 3 lata i 160.000 km nie było żadnej awarii. Raz padł akumulator z powodu wewnętrznego przepięcia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jedyny zarzut względem silnika (HDI 2.0d 136 KM)to praca turbiny - ma zmienną geometrię łopatek, przy większym obciążeniu (gaz do dechy) głośno świszcze. ASO wymieniało nawet turbo na gwarancji, ale nic to nie pomogło. W sumie drobiazg.
Poza tym silnik względnie cichy, oszczędny (na eco spalanie spada realnie poniżej 5 l/100), wystarczająco mocny jak na to auto.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra skrzynia, daję jednak 4 punkty ze względu na krótkie zestopniowanie 1 na 2 - przydałaby się dłuższa jedynka.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie dobre, względnie ciche, jednak kombi ma zbyt twardy tył, na co narzekają pasażerowie z tylnej kanapy.
Układ kierowniczy bardzo dobry. Kierownica jednak jest oczko za duża.
Natomiast fatalnie wygląda średnica zawracania - manewrowanie V50-ką jest upiorne, niemal jak land roverze discovery.
Dlatego 3 punkty.
Komfort
4,0
Widoczność
Byłoby doskonale, gdyby nie było przeciętnie. Przy moim wzroście i ustawieniu fotela widok w prawo jest ograniczony potężnym słupkiem szyby przedniej.
4,0
Ergonomia
I znowu, byłoby doskonale, gdyby nie szczegóły:
- małe i słabo widoczne schowki,
- fatalnie umieszczone pokrętło świateł, diody odbijają się w lusterku.
Na dokładkę, przy wymianie żarówki trzeba wyjąć reflektor, skrzynka bezpieczników jest pod deską rozdzielczą, głęboko we wnęce, spróbujcie coś wymienić, będąc w garniturze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu się nie ma czego przyczepić, może poza cieżką do opanowania automatyczną klimatyzacją (latem dmucha jak wściekła).
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu - doskonale, z tyłu - kiepsko. Auto jest 2+2.
5,0
Wyciszenie
Daję 5 punktów, bo jak na kompakt, wyciszenie jest znakomite.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Stary 2.0d jest rewelacyjny w spalaniu, nawet, jeśli leci się autostradą 220 km/h. Nigdy nie wziął więcej niż 8 litrów.
Silnik w zasadzie nie bierze oleju, max. 1 litr na 20.000 km.
ASO volvo w Łodzi jest niedrogie (kompletny przegląd i eksploatacja ok. 1000 zł). Co do napraw, nie wiem, bo nigdy nic się nie zepsuło.
5,0
Stosunek jakość/cena
Gdybym nie jeżdził innymi kompaktami - typu focus, audi a3, golf V i VI etc., pewnie bym wybrzydzał, ale za te pieniążki volvo daje świetny produkt.
Zdecydowanie następnym autem będzie volvo, pewnie V60, pewnie też ze średnim turbodieslem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto odpala i jedzie. Nieważne, czy jest +40 czy -30. Czasami odzywają się dziwne dźwięki - jakiś wentylatorek albo coś postukuje, ale poza tym nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 3 lata i 160.000 km nie było żadnej awarii. Raz padł akumulator z powodu wewnętrznego przepięcia (moja wina - po 150.000 powinienem wymienić na nowy). Stąd 5 punktów.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 136KM 100kW
[l/100km]