Silnik
: Przyspieszenie bez problemu, można łykać Passaty 2.0tdi
4,0
Całokształt
Volvo po liftingu, silnik 2.0D to sprawdzona konstrukcja koncernu PSA (nazywana Hdi, Tdci) każdy z producentów wrzucił swoje oprogramowanie silnika i to właśnie w Volvo ten motor sprawuje się najlepiej. Ja przejechałem się przed zakupem 10km i z przekonaniem kupiłem to auto. V50 kupiłem z przebiegiem 160000 teraz ma 205000 i jestem z niego zadowolony. Usunąłem mu filtr cząstek stałych i to wszystko. Zmieniam olej, filtry i leję paliwo. Oby tak dalej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przyspieszenie od 4-6 biegu jak na 2.0D i 136KM rewelka. Dzięki temu bezpieczne podczas wyprzedzania.
5,0
Skrzynia biegów
Bez problemów.
5,0
Układ jezdny
Naprawdę dobrze się prowadzi.
Komfort
4,0
Widoczność
Przydaje się czujnik parkowania.
4,0
Ergonomia
Pozycja za kierownicą OK. Tapicerka skórzana zdaje egzamin, bardzo wygodne fotele. Trochę mały bagażnik ale to akurat widać(co się kupuje).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę bardzo szybko łapie temperaturę. Klimatyzacja działa OK.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
186cm i jest OK. Z tyłu nie narzekają.
3,0
Wyciszenie
Od początku trochę mnie to wkurza w tym aucie, jest za głośno od 100km/h wzwyż, na przednich siedzeniach jest normalnie, jadąc na z tyłu słychać jakby szum (może łożysko mi huczy z tyłu, nie wiem). Auto jak na diesela po odpaleniu jest stosunkowo ciche (cichsze napewno niż Passat 1.9TDI którego miałem wcześniej).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do serwisu nie zajeżdżam. Wymiana rozrządu z pompą wody około 800zł z robocizną. Części raczej w normalnych cenach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli kupujesz auto używane to warto, nowego bym nie kupił za cenę w salonie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To prawda (było już wcześniej w opiniach) fotel kierowcy wydaje dziwne odgłosy na zakrętach coś w nim stuka.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usunąłem DPF(nie FAP o dziwo, u mnie zamontowany był filtr suchy), programowo i fizycznie, zaczął się zbyt często załączać w tryb dopalania, koszt 1100zł w Białymstoku. Auto lepiej przyspiesza i mniej pali. Koszt wymiany filtra cząstek stałych w serwisie na nowy 4000zł-gupota.Po co? Ja zamontuje sobie nowy filtr, wydam kupę kasy na ekologię a obok gość Jelczem albo innym starym trupem puszcza takie chmury że świata nie widać.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 136KM 100kW
[l/100km]