Pomimo drobnych usterek bardzo dobrze oceniam samochód. Jazda nim to czysta przyjemność.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny ale niestety troche rwie przy przyspieszaniu (podczas dzialania Turbo). Z tego co czytalem czesta przypadlosc Volvo
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra skrzynia, dobre przelozenia oraz praca samej skrzyni biegow.
4,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi bardzo dobrze, niestety na wybojach trzesie
Komfort
4,0
Widoczność
Bez czujników parkowania byłby problem.
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu lecz zdarza się włączyć klimatyzację przez przypadek podczas zmiany biegów (troche mało miejsca między drążkiem zmiany biegów a konsolą)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bez zarzutu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jazda w 5 osób na dłuższe trasy niemożliwa, w VW passacie duuuzo wiecej miejsca.
5,0
Wyciszenie
W porównaniu z poprzednimi samochodami bardzo dobre wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa w zależności od kierującego (cykl mieszany w zakresie od 6,2-7,2 l/100km). Ceny serwisu.... na szczescie wiekszosc podzespołów silnika to ford wiec majac zaprzyjaznionego mechanika nie jest tak zle.
3,0
Stosunek jakość/cena
Mogłoby być taniej ale Volvo to Volvo
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety zawodnosc elektryki. Zdarza sie iz przy duzych zmianach temperatur nagle cos nie zadziala (w moim przypadku zamykanie szyb z kluczyka) i po 2 dniach wszystko wraca do normy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana alternatora (ewentualnie diod w nim) przy 160 tys km to standard.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 136KM 100kW
[l/100km]