Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V50

użytkownik v50, 15 lat temu
Silnik 2.0 TD 136KM 100kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 29 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Brzmi dużo lepiej od przeciętnego diesla przy deptaniu, normalnie prawie go nie słychać. Imponująca kultura pracy.
4,0
Całokształt
Ogólnie jest to dobre auto, wygodne fotele, łatwa obsługa, dobre audio, dobra jakość materiałów. Denerwuje kluczyk, bo ma wyraźnie wystający element, który wkładamy do stacyjki. Z racji tego, że jest plastikowy, zapewne łatwo go uszkodzić.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobrze. Wyciszenie na wysokim poziomie, słychać wyraźniej dopiero kiedy trzeba zmienić bieg i słychać naprawdę wyraźnie, gdy dociskamy do końca. Dodam, że brzmi dużo lepiej niż większość diesli. Jedyna wada to tradycyjny brak \"ciągu\" poniżej 2 tysięcy obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobra, ale nie jest to auto do szybkiego zmieniania biegów. Wchodzą jak trzeba, ale nie da się nią operować zbyt szybko. Denerwujące opory, gdy chcesz przerzucić bieg na niższy przy \"zbyt wysokiej\" prędkości. Wbicie jedynki w czasie jazdy jest prawie niewykonalne. Trzeba jechać poniżej 20km/h, żeby nie było naprawdę silnego oporu.
3,0
Układ jezdny
Jest ok, ale to chyba najsłabszy element auta. Jeżdżę na 17tkach i słychać opony i inne odgłosy toczenia. Na dołach auto dość mocno trzęsie. Dramatu nie ma, ale to nie klasa premium. Ogólnie odradzam 17tki, na 16\" powinno być wyraźnie lepiej.
Komfort
5,0
Widoczność
Z widocznością nie ma problemów, fotel kierowcy jest trochę nisko, ale poza tym to ok.
5,0
Ergonomia
Volvo, mówi chyba samo za siebie. Ujmę to tak, jeszcze nie musiałem zaglądać do instrukcji obsługi, żeby czegoś użyć. Wszystko łatwe i intuicyjne w obsłudze. Ciężko mi sobie wyobrazić lepszą ergonomię.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Póki co nie było problemu z schłodzeniem, czy nagrzaniem auta. Ze schładzaniem jest lepiej, bo klima w dosłownie kilka minut schłodzi do ustawionej temperatury. Na ogrzewanie zimą trzeba poczekać. Taka uroda wolno nagrzewających się silników. Ciężko to uznać za wadę systemu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przypuszczam, że ktoś 190cm i więcej będzie miał trochę za mało miejsca z przodu, ale ogólnie, biorąc pod uwagę kompaktowe rozmiary auta to jest tak jak w reszcie aut tej klasy. Z tyłu 3 pasażerów raczej tylko na krótsze trasy.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie silnika / wiatru dobre. Wyciszenie odgłosów pracy zawieszenia i dochodzących z podłoża już gorzej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spodziewałem się lepszego spalania na trasie, ale silnik 136KM jest po prostu trochę za słaby na 1500kg masy auta. Przy prędkościach ok. 90-120km/h pali w okolicach 5 litrów. W mieście jest dobrze, od 6 do 7litrów, chyba, że ktoś ma blisko do pracy i do tego w korkach. Ogólnie krótkie trasy nie wskazane, szczególnie zimą. Zimny silnik pali wyraźnie więcej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co zero problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j/w

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V50