Silnik
: naprawdę dynamiczny, daje duż frajdy; np. 407 przy tym samym silniku \"robi\" 0-100 o 2 sekundy wolniej, a też waży koło 1500 kg
4,0
Całokształt
Fajne auto. Niewielkie na zewnątrz, wystarczające w środku, autentycznie piękne, świetny silnik, super zawieszenie, przeciętne lampy przednie, ale moze to wina słabych żarówek,
teraz myślę o nowym xc70...
Wrażenia
5,0
Silnik
świetny, zrywny, trochę może zbyt wolno przychodzi mu wejście na obroty przy ruszaniu po dynamiczynym cofaniu,
4,0
Skrzynia biegów
w porządku, niemniej mimo wszystko myli się jedynka ze wstecznym, a to mnie lekko wkurza. mogli przynajmniej jakiś pierścień zamontować. dosyć fajna szóstka, 140km przy ok. 2 tys. obrotów.
5,0
Układ jezdny
miałem v40 ze sportowym (fabrycznym) zawieszeniem i myślałem że nie ma tu za wiele do dodania. Okazało się, że auto genialnie trzyma się drogi, nieporównywalnie lepiej od poprzednika,
Komfort
4,0
Widoczność
wauto jest trochę \"pancerne\" i bez czujników cofania można sobie zrobić kuku. Ostatnio skasowałem tylną lampę o stalową latarnię, która skryła się mi za słupkiem, na tle szarego budynku.
5,0
Ergonomia
nie mam np. kumpel jeżdżący c200 kompresor był w szoku jak zobaczył \"prześwitującą\" konsolę; intuicyjne posługiwanie się przyciskami, co prawda trochę nie rozróżniam dwóch przycisków ogrzewania szyb na konsoli ale kiedyś do tego dojdę; poza tym jest INNY od mercedesa, bmw, 407, mondeo itp.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
w porządku, chociaż zimą mógłby grzać \"agresywniej\". tu mi się pośladki przypiekają od ogrzewania siedzeń, a powietrze wciąż niezbyt ciepłe,
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
samochód z założenia nie miał być duży. to go różni od krów w stylu 407 kombi, mondeo czy innych. Dla dwóch dorosłych i dwojga dzieciakó wystarczy z powodzeniem. Oczywiście nie jest to to samo co v70 ale trzeba być realistą.
5,0
Wyciszenie
w porównianiu z innymi klekotami jest naprawdę świetne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
myślałem, że będzie lepiej, bo co spytam jakiegoś właściciela vw tdi to \"maksymalnie 5 w mieście, a w trasie 4\". Myślę, że mój ciągnie pomiedzy 7 a 9, ale dynamiczny silnik sam się prosi o to, żeby mu \"dokładać\". Trochę dziwne, ale nigdy nie udało mi się wlać więcej niż 42 litry przy pustym baku.
4,0
Stosunek jakość/cena
mój to trzylatek, kupiony w salonie, po jednym właścicielu - niestety brudasie. (musieli go solidnie przeprać). Ważne że facet nie palił. Za tą cenę (troszkę więcej niż passat z tego rocznika) uważam, że to super wóz. No i podstawowa zaleta: jest INNY. Kumple wierzą w vw i audi i się pukają w głowę, a ja przynajmniej mam jedyne takie auto w okolicy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
rozsuwana roleta tylnego bagażnika w starej v40 leżbyła lepiej pomyślana, tu robi wrażenie taniej i byle jakiej (szczególnie punkty mocujące). na zakrętach siedzenie kierowcy skrzypi. jakiś debil wymyślił konstrukcję tylnych blach. Przy wykręcaniu pękniętej tylnej lampy wpadł mi pomiędzy blachy klucz dziesiątka, i za diabła nie mogę go ani namierzyć, ani wyjąć. leży teraz pewnie gdzieś koło baku paliwa i nikt go nie wyjmie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przy zmianie opon okazało się, że cały silnik od dołu zapryskany olejem. Na szczęście okazało się, że to simmering. W volvo 92 złote, w nieautoryzowanym acz profesjonalnym (i też drogim) serwisie 42 złote. robocizna 350,00zł. takie życie,