Bardzo przyjemne autko. Przesiadka z V40 dała dużo zadowolenia. Jedno zastrzeżenie: ergonomia malutkich guziczków w tzw. „wodospadzie” to jakaś porażka. Podczas jazdy na 3 i 5 biegu przyciski są zasłonięte, a gdy zachodzi potrzeba szybkiego przełączenia wentylacji na obieg zamknięty, trzeba się tak starać, że stwarza to niebezpieczeństwo na drodze.
Wrażenia
4,0
Silnik
W miarę cichy, dynamiczny, choć aby pracował z właściwą mocą, musi wejść na obroty.
3,0
Skrzynia biegów
Czasami dźwignia nie trafia samoczynnie w trójkę. Być może to jest kwestia niewielkiej regulacji. Na razie da się żyć.
4,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Wszystko OK. Tylko drobiazg: dźwignia od otwierania maski jest w bardzo niewygodnym miejscu.
Komfort
4,0
Widoczność
2,0
Ergonomia
Malutkie guziczki obsługujące wentylację i klimatyzację do przeprojektowania. Nie da się tego obsługiwać podczas jazdy, bez odrywania uwagi od drogi. To samo dotyczy ogrzewania foteli.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo mało schowków, a te co są, są małe.
4,0
Wyciszenie
Nie ma kategorii „audio”, więc piszę tu: po przesiadce z V40 z subwooferem są mieszane odczucia na temat jakości dźwięku. Być może mam nie najwyższą wersję radia, ale brak głośnika basowego, prawdopodobnie skompensowany jaką korekcją wewnątrz wzmacniacza, powoduje dźwięk z nienaturalnym podbiciem niektórych częstotliwości, no i oczywiście brak najniższego pasma.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Opony 205/55/16 są chyba najtańsze w tej klasie samochodów. Miłe zaskoczenie po doświadczeniach z V40, gdzie były 205/50 (ceny chińczyków zaczynały się od 250 zł/szt). Tu za 250-300 można mieć opony markowe i jest ich znacznie większy wybór.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie było (poza żarówkami). Przepalenie żarówki jest sygnalizowane komunikatem z ludzkim języku na panelu. Dostęp do żarówek lamp przednich pierwszorzędny (reflektor wyjmuje się z samochodu i można mu zrobić przegląd na stole). Z tyłu jak to z tyłu. Trzeba się trochę napracować, ale wszystko da się bez problemu zrobić samemu bez żadnych narzędzi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D3 150KM 110kW
[l/100km]