Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V50

Łukasz, 6 lat temu
Silnik 2.0 D3 150KM 110kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo V50 2.0 D3 150KM 110kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Bardzo przyjemne autko. Przesiadka z V40 dała dużo zadowolenia. Jedno zastrzeżenie: ergonomia malutkich guziczków w tzw. „wodospadzie” to jakaś porażka. Podczas jazdy na 3 i 5 biegu przyciski są zasłonięte, a gdy zachodzi potrzeba szybkiego przełączenia wentylacji na obieg zamknięty, trzeba się tak starać, że stwarza to niebezpieczeństwo na drodze.
Wrażenia
4,0
Silnik
W miarę cichy, dynamiczny, choć aby pracował z właściwą mocą, musi wejść na obroty.
3,0
Skrzynia biegów
Czasami dźwignia nie trafia samoczynnie w trójkę. Być może to jest kwestia niewielkiej regulacji. Na razie da się żyć.
4,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Wszystko OK. Tylko drobiazg: dźwignia od otwierania maski jest w bardzo niewygodnym miejscu.
Komfort
4,0
Widoczność
2,0
Ergonomia
Malutkie guziczki obsługujące wentylację i klimatyzację do przeprojektowania. Nie da się tego obsługiwać podczas jazdy, bez odrywania uwagi od drogi. To samo dotyczy ogrzewania foteli.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo mało schowków, a te co są, są małe.
4,0
Wyciszenie
Nie ma kategorii „audio”, więc piszę tu: po przesiadce z V40 z subwooferem są mieszane odczucia na temat jakości dźwięku. Być może mam nie najwyższą wersję radia, ale brak głośnika basowego, prawdopodobnie skompensowany jaką korekcją wewnątrz wzmacniacza, powoduje dźwięk z nienaturalnym podbiciem niektórych częstotliwości, no i oczywiście brak najniższego pasma.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Opony 205/55/16 są chyba najtańsze w tej klasie samochodów. Miłe zaskoczenie po doświadczeniach z V40, gdzie były 205/50 (ceny chińczyków zaczynały się od 250 zł/szt). Tu za 250-300 można mieć opony markowe i jest ich znacznie większy wybór.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie było (poza żarówkami). Przepalenie żarówki jest sygnalizowane komunikatem z ludzkim języku na panelu. Dostęp do żarówek lamp przednich pierwszorzędny (reflektor wyjmuje się z samochodu i można mu zrobić przegląd na stole). Z tyłu jak to z tyłu. Trzeba się trochę napracować, ale wszystko da się bez problemu zrobić samemu bez żadnych narzędzi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D3 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V50