to nie jest samochód dla każdego. Ale dla mnie - super. Dyskretnie elegancki (hehe, gadam jak w broszurce), a jednocześnie wygodnie krótki - do załatwiania spraw w mieście - zwłaszcza stołecznym.
Wrażenia
5,0
Silnik
5-ty cylinder bardzo poprawia kulturę
5,0
Skrzynia biegów
gładko zmienia biegi, dobra reakcja na kickdown
5,0
Układ jezdny
i na niemieckiej autostradzie i w polskich górach na krętych drogach - czuję się pewnie. Zimą - też dobrze (oczywiście bez przegięć)
Komfort
4,0
Widoczność
mały samochód, to i dobrze widać. Czujniki tylko z tyłu (fabryczne) nieco rozleniwiają. Ale są sprawne.
4,0
Ergonomia
jedyne \"ale\" to mały (tzn. niby głęboki, ale niski) schowek przed pasażerem. Bez chłodzenia :-(
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
cicho i sprawnie. I w lecie i w zimie. W pierwszych zimowych minutach przydatne \"turbo\" w postaci grzania siedzeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mały samochód - cudów nie ma, ale w 4 dorosłe osoby da się podróżować nawet na dalsze odległości (przećwiczyłem 2 x 800 km)
4,0
Wyciszenie
w środku - świetnie (choć to Diesel), nieco klekocze z zewnątrz, ale... mnie tam zazwyczaj nie ma.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
pali nieco więcej niż porównywalnej wielkości Focus (piszę tak, bo wielu twierdzi że v50 to Focus w innej budzie, co moim zdaniem jest absolutną bzdurą), ale znośnie. Sporawo - dopiero na autostradzie, przy prędkości 140 - 150 km/h (> 7,5). Vectra w takich warunkach brała 6,5. No, ale warczała jak głupia...
Serwis (a nawet Euroservice) sprawny, życzliwy, uprzejmy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak ktoś chce TANIO, to nie jest to właściwy adres. Jak ktoś chce PORZĄDNIE - to jest.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zatkał się raz DPF, ale serwis odetkał W RAMACH GWARANCJI.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D3 150KM 110kW
[l/100km]