wahałem się miedzy doskonale a dobrze ale żeby nie przesłodzić stawiam 4+
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik D3 to drugi (po Volvo D5) silnik diesla jaki moge polecić. Elastyczny, szybko się zbiera a przy tym bardzo oszczędny. W porównaniu do 2.0 145 KM to bomba. Bardzo oszczędny.
4,0
Skrzynia biegów
DO doskonałości pewnie trochę brakuję ale jest ok
5,0
Układ jezdny
Poprzednie Volvo to było też V50 z 2007. Nie wiem co zrobili w tym (2011) modelu ale zawieszenie jest bomba - jak nie Volvo :-). Mikstura komfortu i sztywności z przewagą tego drugiego. W połączeniu z silnikiem jest fan z jazdy.
Komfort
4,0
Widoczność
Właściwie bez uwag za wyjątkiem jednej: pochylenie przedniej szyby jest takie, że lewy słupek A przy skręcie w lekki lewy łuk dosyć dobrze utrudnia widocznośc
3,0
Ergonomia
Wszystko fajnie ale wkurzają mnie te przyciski na konsoli centelnej za małe i nieczytelene choc ładne :-) ale nipraktyczne. Włączenie podgrzewanej szyby tylnej, recyrkulacji czy kierunku nawiwewu to na bank szukanie odpowiedniego przycisku a więc oderwanie wzroku od jezdni.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
KLimatyzacja wolno schładza ale po odpowiednim czasie jest ok. Ponoć jest tam jakiś ekologiczny układ sterowania klimą
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest ok a nawet bardzo ok. Z tyłu gorzej i pewnie dobrze będa się tam czuły co najwyżej niewyrośniete nastolatki
5,0
Wyciszenie
Trudno mi sobie wyobrazić, żeby w kompakcie mogło być lepiej. Nawet podczss przyspieszania słychać tylko fajne mruczenie. Do 180 km/h można rozmawiac prawie szeptem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zyycie paliwa bardzo niskie jak na mój styl jazdy i moc jaka ofruje auto. Przeglądy co 30 tys km ale w ASO płacimy za nie jak za zboże. Nadzieją jest bezawaryjnośc auta. Do tej pory (50 tys) za wyjątkiem przeglądu (30 tys. km) nic nie musiałem naprawiać czy poprawiać
4,0
Stosunek jakość/cena
Z doświadczenia z Volvo: drogi zakup, drogie przeglądy ale brak konieczności wykonywania poważnych czy czasami jakichkolwiek napraw w połączeniu z wysoką ceną odsprzedaży: jest dobrze
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak jakichkolwiek usterek (50 tys. km)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D3 150KM 110kW
[l/100km]