Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V50

szymon, 3 lata temu
Silnik 1.6 DRIVe 109KM 80kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 235 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo V50 1.6 DRIVe 109KM 80kW 2005-2012 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : bardzo oszczędny
Zawieszenie : przyjemna charakterystyka, komfortowe ale dość sztywne
Karoseria : nie rdzewieje
5,0
Całokształt
bardzo dobry samochód o ciekawej, wyrafinowanej stylistyce, wygodny, niezawodny, bezpieczny i tani w użytkowaniu (razem z c30/s40 II najtańsze volvo w użytkowaniu, a przy tym bez żadnych rażących wad). Ilość miejsca przeciętna w klasie, ale wystarczająca do regularnej jazdy w trzy osoby i wakacyjnych wycieczek w 4. Dobre wykończenie wnętrza, praktycznie nic nie trzeszczy ani nie pyka. Bardzo relaksujące prowadzenie, na pusto nawet przyjemnie wciska w fotel.
Wrażenia
5,0
Silnik
1.6d w wersji 5b z wydłużonymi przełożeniami lub 6b prowadzi się bardzo przyjemnie, do ok 2500obr-125km/h silnik jest mało słyszalny, zapewnia wystarczającą dynamikę do normalnej jazdy, wyprzedzania itp. Dopiero przy komplecie pasażerów z bagażami zachęca do jazdy za innymi na krajówce :) Nie słychać klekotania typowego dla diesli, podoba mi się charczące brzmienie po mocniejszym wciśnięciu gazu
5,0
Skrzynia biegów
wydłużone przełożenia biegów 3-5 przekładają się na niższe obroty i cichszą pracę silnika na trasie. biegi wchodzą twardo i bez luzów, ruch dźwignią jest raczej krótki.
5,0
Układ jezdny
czuły, precyzyjny, neutralnie reaguje na ruchy kierownicą, daje poczucie pewności na drodze, dobrze tłumi nierówności. wersja drive ma fabrycznie obniżone zawieszenie o 1cm.
5,0
Karoseria
w 11 letnim egzemplarzu brak oznak korozji nadwozia. progi posiadają plastikowe nakładki od dołu, więc dopóki się ich nie uszkodzi na wysokim krawężniku, również powinno być bez zastrzeżeń.
Komfort
4,0
Widoczność
do przodu i w lusterkach bardzo dobra. wysocy kierowcy w przypadku wysokiego ustawienia siedziska i pionowego oparcia będą mieli linię wzroku co najmniej na wys 3/4 szyby. widoczność przy parkowaniu przez tylną szybę mogłaby być nieco lepsza - przy cofaniu notorycznie się boję że zaraz będę za blisko, a jak wysiądę, okazuje się że mam prawie metr miejsca.
5,0
Ergonomia
bardzo wygodne fotele zarówno z przodu i z tyłu. kierowca ma regulację kąta siedziska i odcinka lędźwiowego oprócz standardu - wysokości i kąta oparcia. świetne rozmieszczenie przycisków na konsoli środkowej. Plus za kluczyk w desce zamiast w kolumnie kierownicy - wysokie osoby nie będą o niego haczyć kolanem. Podobnie z wąskim tunelem środkowym - wodospad zostawia sporo miejsca na nogi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
nawiewy dobrze zlokalizowane, z indywidualną regulacją otwarcia i kierunku każdej kratki. pow. 20% siły zaczyna być słyszalny szum, od ok. połowy mocy jest już głośno. klima działa bardzo sprawnie, jest dwustrefowa w standardzie co okazało się bardzo przydatne bo żona lubi ciepło, a ja zimno bo inaczej robię się śpiący. Z tyłu jest nawiew na nogi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu mogło by być nieco więcej miejsca na nogi kosztem skrócenia bagażnika - dwa dwumetrowce nie zmieszczą się jeden za drugim. Ustawienie fotela niżej z odchylonym oparciem dodatkowo zmniejsza ilość miejsca na nogi dla pasażera. Wysoki kierowca mając za sobą pasażera musi się przysunąć do kierownicy przynajmniej 7-10cm (jak nie więcej) - przy regularnej jeździe w ten sposób polecam wersję z tempomatem (można go też dołożyć poprzez dogranie softu i dołożenie przycisków na kierownicy). Siedzenia składają się na płasko z podłogą bagażnika, oparcie pasażera też składa się do przodu.
5,0
Wyciszenie
do ok. 125km/h i 2500obr/min jest cicho i przyjemnie, szumy od powietrza są subtelne. można normalnie rozmawiać bez podnoszenia głosu. Powyżej tej tych parametrów robi się głośniej, czego poza wyprzedzaniem unikam - auto zachęca do ekonomicznej, przepisowej jazdy. nadkola słychać głównie podczas deszczu, na suchej i tylko mokrej nawierzchni szum nie jest natarczywy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnia spalanie 5,2l/100km, tanie części od forda i citroena (silnik), z elementów wymiennych najdrożej wychodzi filtr paliwa który jest zespolony z obudową i ew. fap co 160 tys. km + płyn eolys.
5,0
Stosunek jakość/cena
oczekiwałem porządnego, wygodnego samochodu typu kombi o niskim spalaniu, niedrogiego w serwisie i dobrze zabezpieczonego przed korozją. Na razie nie mam powodów do narzekania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
10-cio letni zbiornik płynu chłodniczego zrobił się żółty, skruszał i zaczął delikatnie ciec przy jednym z wężyków. nowy zamiennik kosztował 40zl, podobnie jak nowe podnośniki klapy bagażnika (oryginalne wciąż działały, ale skorodowały i spuchły na końcach). Pozostałe usterki to pozostałości niefachowych napraw za poprzedniego właściciela - jak źle osadzone, cieknące podkładki wtryskiwaczy czy naderwany przewód dolotu do turbo przez nadmierne skręcenie opaską ślimakową.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przy ok 180 tys. puściła uszczelka pod głowicą i rozszczelniła się klima.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 DRIVe 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V50