Zawieszenie
: komfortowy jak na tę wielkość auta oraz niskie spalanie
4,0
Całokształt
w swoim życiu miałem ponad 30 samochodów łącznie z komfortowymi MB w211 automat i BMW 530d automat; V50 porównuję do Audi A4 1.9 tdi z którego byłem bardzo zadowolony a nawet sądzę że Volvo lekko je przewyższa jakością wykończenia i zakresem (mam V50 w skórze z navi i dobrym audio z telefonem)
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
Nie podoba mi się, że jadąc w mieście 50km/h na 4 biegu mam wrażenie że obroty są zbyt niskie, że męczę silnik ale "podpowiadacz" czyli strzałeczka przy zegarach nie pojawia się więc niby wszystko jest ok, dla spokoju wewnętrznego często jednak redukuję na 3 bieg
5,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
nie jest źle
5,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
ale przy 143 tys km musiałem wymienić chłodnicę klimatyzacji, w serwisie powiedzieli, że teraz robią je z "rzadkiego" aluminium, coś w tym jest bo wyjęta stara chłodnica wyglądała super a jednak była nieszczelna
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jest ok, wiadomo że to nie jest Volvo V70
4,0
Wyciszenie
jak to diesel, trochę słychać silnik, najlepiej przy prędkości 90-110
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
drogi zalecany olej
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po prawie roku użytkowania musiałem wymienić blaszkę przy kierunkowskazie o wymiarach 10x10 mm bo nie wyłączał się kierunek zrobiłem to sam; przy 140 tys wymieniłem uszczelniacz na kole pasowym a przy okazji pasek rozrządu (wiem że wymienia się go przy 240 k ale skoro już był u mechanika...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wymiana uszczelniacza koła pasowego i wymiana chłodnicy klimatyzacji - może i nie tak poważne ale nie mogłem tego zrobić sam
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 DRIVe 109KM 80kW
[l/100km]