Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V50

Adam, 4 lata temu
Silnik 2.5 T5 230KM 169kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 219 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V50 2.5 T5 230KM 169kW 2009-2012 - Oceń swoje auto
4,29
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Genialny silnik - super osiągi, dźwięk, elastyczność i kultura pracy
Przeniesienie napędu : Bardzo pewne i bezpieczne prowadzenie, dobra trakcja i napęd AWD dają radę w każdych warunkach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Ciasno
Inne : Przeciętne wyciszenie wnętrza, ale akurat nad tym da się popracować :)
Inne : Spalanie
4,0
Całokształt
Przyjemne, ponadczasowe, szybkie, bezpieczne wozidło za rozsądne pieniądze. W wersji T5 AWD to sleeper, który potrafi zaskoczyć niejednego na drodze, a gdy dodamy do tego automat, to robi się nawet komfortowo. Oczywiście auto ma swoje wady, jak ciasne wnętrze, przeciętne wygłuszenie, skrzypiące plastiki, ale wynagradza osiągami, przyjemnością z prowadzenia, i napędem 4x4, któy wbrew pozorom, działa skutecznie. Jeżeli komuś zależy, żeby nie rzucać się w oczy, a mieć pewną maszynę, która dojedzie wszędzie i da trochę frajdy, to można śmiało brać ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Poza spalaniem, silnik można oceniać tylko i wyłącznie pozytywnie; kultura pracy na najwyższym poziomie, dźwięk nie jest może tak rasowy jak w przypadku V6 czy V8, ale niewątpliwie ma swój urok i przy mocniejszym wciśnięciu gazu, wywołuje uśmiech na twarzy. Jego osiągi, elastyczność to coś, co powinno uchodzić za wzorzec :) Katapultuje auto z każdej prędkości, w każdej chwili dostępny jest ogrom mocy i momentu obrotowego, który cudownie gniecie plecy do fotela i powoduje, że w bardzo krótkim czasie zawęża się pole widzenia. Trzeba się liczyć z wysokim spalaniem, ale moc nie bierze się tylko z powietrza, prawda? :)
5,0
Skrzynia biegów
Mam automat, zwany Geartronic; jest to wbrew powszechnej opinii, bardzo płynna i komfortowa skrzynia biegów; owszem, nie grzeszy szybkością, ale nie ma się wrażenia, że zamula lub w jakiś sposób ogranicza osiągi. Jak trzeba, zrzuca kilka biegów i wyciska z silnika to co powinna, a jak jedzie się spokojnie, to praktycznie nie czuć zmian biegów. Trzeba pamiętać o dynamicznych wymianach oleju co 60 tys km i powinna posłużyć bezawaryjnie przez wiele lat.
5,0
Układ jezdny
Posiadam wersję T5 AWD, więc trakcja jest bardzo dobra; nie jest to co prawda Quattro, ale nie czuję żadnych braków :) Zima, lato, deszcz, śnieg, błoto, auto jedzie aż miło; zakręty pokonuje z wielką łatwością. Układ kierowniczy jest trochę zbyt mocno wspomagany, przez co nie czuć aż tak bardzo tego, co dzieje się z przednimi kołami, ale nie można też powiedzieć, że jest gumowaty; ot taki kompromis.
4,0
Karoseria
Volvo V50 to nie rzucający się w oczy samochód; niczym się nie wyróżnia, i o to właśnie mi chodziło. W tej wersji (T5 AWD) jest to taki sleeper, który w razie potrzeby potrafi ściągnąć uśmiech z twarzy posiadacza auta ze śmigłem na masce :)
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki znośnie, do tyłu gorzej, ale są czujniki cofania więc nie powinno być problemu; ogólnie ma sie wrażenie siedzenia w czołgu :)
5,0
Ergonomia
Szwedzki minimalizm, bardzo dobre rozplanowanie przycisków; wszystko mamy w zasięgu ręki. Pozycja za kierownicą jest bardzo dobra, fotele przyjemne, wygodne i dobrze wyprofilowane. Jedyne zastrzeżenie do zbyt nisko położonego i zbyt krótkiego podłokietnika.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja/klimatyzacja działa bardzo dobrze; szybko nagrzewa/chłodzi auto; nawiew pracuje zbyt głośno, ale umówmy się - rozmawiamy o aucie klasy komapkt.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla pasażerów jest mało; mniej niż w innych kompaktowych samochodach z tamtych lat, co nie znaczy, że rodzina 2+2 nie będzie mogła spokojnie wyjechać na wakacje.
4,0
Wyciszenie
Mieszane uczucia. Z jednej strony, jak na auto tej klasy, jest w miarę cicho, z drugiej jednak, chciało by się trochę więcej - ciszej :) Męczą trochę szumy toczenia, mniej opływowe. Jestem na etapie wyciszania samochodu i muszę powiedzieć, że efekty słychać, tzn przy 130 km/h można już spokojnie rozmawać przy jeździe autostradą. Zobaczymy co będzie dalej, ale chcę z niego zrobić na prawdę ciche auto.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik w przypaku jakiejkolwiek awarii będzie generował większe koszty, jednak w porównaniu do diesla, i tak będą znikome. Co do reszty, to zawieszenie - Ford, hamulce - ford, więc ceny części rozsądne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę otrzymujemy auto, które daje wielką radość z jazdy, dźwięk rasowego silnika, super nagłośnienie w kabinie, stabilne prowadzenie oraz bezpieczeństwo. No i poczucie, że nikt go nie ukradnie, nikt nie będzie się za nim oglądał, a w razie potrzeby, inni kierowcy widzą tylko tył i wąchają spaliny wydobywające sie z podwójnego wydechu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jasne, zdarzają się jakieś małe usterki, ale mówimy o leciwym aucie. Prawie wszystko jesteśmy w stanie usunąć sami, bo konstrukcyjnie auto proste.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co tylko odma; nie jest tania, ale jej wymiana na oryginał pozwala zapomnieć o problemie na co najmniej na 100 - 150 tys km.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 T5 230KM 169kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V50