Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V50

Oskar, 3 lata temu
Silnik 2.5 T5 220KM 162kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 260 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V50 2.5 T5 220KM 162kW 2004-2012 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Sztos
Zawieszenie : Solidne
Przeniesienie napędu : Skrzynia automatyczna super
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Pojawiają się ogniska korozji, ale w volvo z tych lat to całkowicie normalne
5,0
Całokształt
Szybkie auto, z super prowadzeniem, dość pojemne i bezawaryjne. Główną zaletą jest silnik, który jest pancerny, ma wysoką kulturę pracy, jest żwawy i przy tym relatywnie oszczędny. Auto wygląda niepozornie, więc te 6,9s do 100 może zdziwić niejednego na światłach. Jeździ się wygodnie, jest dużo schowków. Auto w wersji Premium naprawdę robi robotę. Dużo części pochodzących z forda, wiec niedrogich. T5 bazuje na focusie ST i ma bardzo podobne osiągi. Przewagą Volvo jest to, że wcale nie musi mieć oznaczenia ST ani żadnego Polestar żeby mieć te 230 KM, co czyni go znacznie tańszym w zakupie od Focusa ST. Dlaczego 230 a nie 220? Mój egzemplarz to wersja USA z innym programem. Podsumowując - jeśli szukasz V50, to tylko z silnikiem 2,5T. Nie chodzi tutaj o moc i szybką jazdę. Ten silnik jest poprostu bezawaryjny i z instalacją LPG może być naprawdę oszczędny. Nie ma problemu z serwisowaniem tej jednostki bo jest ona poprostu popularna.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zalety: - kultura pracy - duży moment obrotowy - dźwięk (usunąłem tłumik środkowy) - bezawaryjność - silnik jest popularny (montowany w modeo i focusie ST) więc jest łatwo z serwisem i bez problemu można pozyskać wiedzę na forach Wady: - za ten konkretny silnik trzeba trochę dopłacić ale chyba nie muszę się rozpisywać że warto - silnik ma tendencję do pobierania oleju. Ten objaw w moim egzemplarzu nie występuje
5,0
Skrzynia biegów
Automat. Wbrew pozorom dość szybka - porównuje do 7G z Mercedesa i jakoś nie uważam żeby ta MB była dużo szybsza
5,0
Układ jezdny
Solidne zawieszenie, auto prowadzi się pewnie. Jeżdżę nie więcej niż 160-170kmh i auto jedzie jak po szynach
3,0
Karoseria
Korozja na błotniku. Jest to najsłabszy element tego auta
Komfort
5,0
Widoczność
Nie jest źle jak na kompaktowe kombi. Mam 196cm i czasem muszę się schylić żeby zobaczyc sygnalizator, ale mam to samo jeżdżąc MB E-klasą czy też Mondeo, więc V50 wcale od nich nie odbiega
5,0
Ergonomia
Jest OK, dużo schowków. Projektant wodospadu na kokpicie powinien dostać nobla
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżdże z fotelem odsuniętym max do tyłu. Jeśli ktoś ma ponad 2m to może mieć problem. Mi w zupełności wystarcza. Z tyłu miejsce raczej tylko dla dzieci
5,0
Wyciszenie
Przy 170kmh jest OK. Szybciej nie jechałem
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Klocki przód: 90zł za komplet. Dużo części z forda. Naprawdę to auto jest tanie w eksploatacji. Spalanie 11,8l LPG - moim zdaniem na bardzo przyzwoitym poziomie
5,0
Stosunek jakość/cena
Przede wszystkim nie znajdziesz tak bezawaryjnego auta o mocy 200KM w tej cenie. Focus ST jest dużo droższy od Volvo a ma te same osiągi i jest Fordem. V50 T5 moim zdaniem jest bezkonkurencyjny w tej cenie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
CEM wariuje, koszt naprawy 17zł. Jeśli podczas jazdy zacznają same włączać się wycieraczki i kierunkowskazy, a światło wsteczne pali się nawet jeśli jedziesz do przodu, to problem prawdopodobnie leży w module CEM. Wystarczy kupić środek do czyszczenia styków za 17 PLN i je przeszyścić. 20min roboty i po problemie. Poza tym totalnie nic się nie dzieje
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W zadbanym egzeplarzu nie nie powinno się dziać. Silnik pancerny, zawieszenie solidne, skrzynia porządna. To auto jest z innej epoki, bez skomplikownej elektroniki. Serio tam nie ma co się psuć. W mom przypadku oprócz zwarć w module CEM nic się nie działo

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 T5 220KM 162kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V50 2.5 T5 220KM 162kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
10,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V50