Silnik
: Moc przyspieszenie elastyczność dużo ponad potrzeby
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Połączenia elektryczne kostki wrażliwe na brak przewodzenia
4,0
Całokształt
Nie wiem co powiedzieć ogólnie kupiłbym auto jeszcze raz ale tylko z tym silnikiem. Co prawda t5 kosztuje tyle co 2 tanie diesle ale coś za coś
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczność przyspieszenie I radość z wyprzedzania są niesamowite. Silnik zbiera się jak diesel już od 1500 obr. wyprzedzanie to fraszka.
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam problemów ze skrzynią biegów czasami Ciężko wbić szóstkę pomiędzy 4 a R
3,0
Układ jezdny
auto jest bardzo nerwowe w prowadzeniu. Do przesady żwawo reaguje na ruchy kierownicą. Zawieszenie wielowahaczowe nie wybacza drobnych luzów. jak tylko tylko coś się wybije to nie utrzymasz auta na swoim pasie przy drobnych nierównościach asfaltu
4,0
Karoseria
Jeśli chodzi o rdzę to pierwsze ogniska już są po 15 latach ale może przez to że mam kamienisty dojazd który zrywa warstwę ochronną. Na tylnej klapie mam na przykład zerwaną warstwę farby i nic się nie dzieje prawdopodobnie ocynkowana.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność Dobra nie zauważam mankamentów w tej dziedzinie ani ograniczeń widoczności
4,0
Ergonomia
Wszystko jest raczej po ręcznie umieszczone. fabryczna nawigacja to tragedia.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja wydajna ale duży minus za brak nawiewu dla pasażerów z tyłu. jest tylko na nogi
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z miejscem mogłoby być lepiej ale w końcu to jest auto rozmiaru Focusa. Bagażnik jest naprawdę niewielki
3,0
Wyciszenie
wyciszenie jest kiepskie chodzi o pęd powietrza bo silnika do 3000 obr praktycznie nie słychać
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez 2 lata odnotowałem jedną poważną awarię która unieruchomił a pojazd. Luźna wtyczka pompy ABS założyła komunikację sterownika silnika auto odjechało na lawecie. Oprócz problemów z ABS nic się nie popsuło. oczywiście o wymianie elementów eksploatacyjnych jak zawieszenie wielowahaczowe czy hamulce rozrząd itp nie wspominam. Ceny podzespołów trochę wyższe od średniej ale niech ci nie przyjdzie pomysł do głowy dzwonić do aso. problemy są tylko z częściami typowymi do T5.
3,0
Stosunek jakość/cena
Wersja T5 jest bardzo droga na rynku wtórnym ale daje więcej wrażeń z jazdy niż większe auta z większą mocą. Jeździłem Audi A8 V10 silnik Lambo i odczucie przyspieszenia było mniejsze jak we V50. Wiadomo w mniejszym aucie bardziej czuć prędkość i przyspieszenie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 T5 220KM 162kW
[l/100km]