Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V50

seez, 8 lat temu
Silnik 2.4 170KM 125kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 249 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo V50 2.4 170KM 125kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : ten dźwięk...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : wewnętrzny przegub prawej półosi
5,0
Całokształt
Świetne auto, mega wygodne fotele, świetny silnik, dobre osiągi, ładny, ponadczasowy design, dobre blachy, przyzwoite zawieszenie (do tego tanie w naprawie bo z Forda), z lpg całkiem ekonomiczne.
Wrażenia
5,0
Silnik
5 cylindrów w rzędzie - świetny charakterystyczny dźwięk silnika (można porównać do dużych amerykańskich Vek). Stara szkoła moc z pojemności. Ciągnie ładnie już od samego dołu. Można go pokręcić wyżej wtedy pokazuje moc. Ponoć trwały. Jak na tę pojemność oszczędnie obczhodzi się z paliwem aczkolwiek warto skorzystać z tego że to stara prosta konstrukcja i założyć LPG (luz zaworowy regulowany na szklankach)..
5,0
Skrzynia biegów
Japoński manual AISIN. W miarę krótki skok lewarka, przyjmnie to chodzi i nie szarpie. Typowo dla japońców czasem nie lubi wrzucić wstecznego od razu (trzeba włożyć najpierw jedynkę).
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobre zawieszenie z Forda Focusa, jednak samochód zachowuje się nieco inaczej i ma tendencje do podsterowności. Auto jest cięższe niż Focus (1,5t) a duży silnik z przodu nie ułatwia sprawy. Początkowe wrażenie prowadzenia ciężkigo auta po pewnym czasie mija i po wyczuciu okazuje się całkiem zwinne.
Komfort
3,0
Widoczność
Za małe boczne lusterka wsteczne w przedlifcie. Środkowe lusterko wsteczne wyższym kierowcom może przeszkadzać, ogranicza pole widzenia do przodu. Mi nie przeszkadza za bardzo ale to kwestia indywidualna. Dobrze jednak zwrócić na to uwagę przy zakupie. Poza tym widoczność bardzo dobra.
4,0
Ergonomia
Wszystko we właściwym miejscu, bardzo wygodnie. Mi nie przeszkadza mały schowekw drzwiach. Jest kieszonka z przodu fotela, są uchwyty na kubki. Niektórym moga przeszkadzać zbyt małe guziczki na konsoli środkowej. Minusem jest durny schowek, chyba na parasol, za tylnymi siedzeniami - zabiera za dużą przestrzeń z bagażnika (zmienione po lifcie). Ogólnie bagażnik nie jest zbyt duży.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok. Nagrzewa się dość szybko, klima strefowam fajna funkcja przyspieszonego odparowania szyb. Wersja z grzanymi fotelami też poprawia humor.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodne fotele. Co do miejsca - mam 188cm i nie narzekam. Jedynie po odsunięciu na maksa fotela, pasażer z tyłu dotyka kolanami przedniego fotela (jest dużo lepiej niż np. w audi a4, porównywalnie z Octavią, Focusem)
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze wyciszone auto, Audi to nie jest, ale blisko. Dużo lepiej niż w popularnych kompaktach (np. Focus). Słychać silnik jak się depnie - ale to inny dźwięk niż japońskie kosiarki na obrotach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali litr do dwóch LPG więcej niż benzyny. Najwięcej jeżdżę po mieście i wtedy trzeba liczyć 11-12l beznyny i 13-14l gazu. Na trasie z tempomatem w okolicach 90 spali okolo 7. Przy jeździe autostradowej 140 około 8miu, przy 160-180 nie przekroczy 10ciu. Ogolnie przy LPG dość ekonomiczne autko biorąc pod uwagę osiągi.
5,0
Stosunek jakość/cena
BDB. Obecnie za nie wielkie pieniądze bardzo ciekawe auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujnik ciśnienia paliwa, jakieś gumki w zawieszeniu, regulacja sprzęgiełka sprężarki klimatyzacji.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wymiana wewnętrznego przegubu prawej półosi

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.4 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V50 2.4 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
11,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V50