Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V50

VADER, 13 lat temu
Silnik 2.4 170KM 125kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 43 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo V50 2.4 170KM 125kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Prawie bestia.
5,0
Całokształt
Auto warte tych pieniędzy. Auto raczej dla singli i małych rodzin.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo dynamiczny, aż miło słuchać ryk V5 przy redukcji biegu (inni kierowcy mają wrażenie że włączyło się turbo, którego oczywiście w tym modelu nie ma :) Bardzo dobrze idzie aż do 6 tysięcy obrotów. Najgorzej idzie na 2 biegu.
5,0
Skrzynia biegów
Mam automatyczną skrzynie biegów z możliwością manualnej zmiany biegów. Ta opcja przydaje się przy wyprzedzaniu. Jadąc stricte automatem należy pamiętać, iż przy wciśniętym gazie silnik tak długu ciągnie na danym biegu (aż do granic możliwości auta), chyba że delikatnie odpuścimy nacisk na pedał gazu, dopiero wówczas skoczy na wyższy bieg.
4,0
Układ jezdny
Miałem problemy z układem wspomagania (nic dziwnego części produkuje \"bezawaryjny\" FORD).
Komfort
4,0
Widoczność
W bocznych lusterkach tak naprawdę za dużo nie widać, są bardzo ładne stylistycznie, ale widoczność mogłaby być o wiele lepsza.
4,0
Ergonomia
Ok
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W mojej ocenie siła nawiewu mogłaby być większa. Klimatyzacja chodzi dobrze. Auto ma bardzo fajną opcję pozbywania się pary na szybach w kila sekund (dosłownie). Przydatna też jest opcja podgrzewanych lusterek bocznych. Brakuje podgrzewanej przedniej szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo dużo miejsca (może nie aż tyle co w passacie). Z kolei z tyłu przestrzeń na nogi jest ograniczona, chyba że kierowca nie jest za wielki, to wówczas miejsca może być wystarczająco z tyłu. Na długi wyjazd osobą z tyłu mogłoby być niezbyt wygodnie.
5,0
Wyciszenie
Silnik 2.4i (170 km) jest bardzo głośny, jeżeli ktoś ma tendencje do ciągłego wyprzedzenia jak ja, ale system nagłośnie to arcydzieło, i przy słuchaniu radia tylko słychać przyjemne pomruki. Jak ktoś jeździ spokojnie, to znaczy nie redukuje co chwila biegów, to nie odczuje braków w wyciszeniu, a wręcz przeciwnie nie będzie słyszał prawie w ogóle silnika. Decyduje styl jazdy :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nie jest ekonomiczne, ale nie kupuje się takiej wersji silnikowej, aby tak było. Opowieści, iż V5, czy V6 pali mało można włożyć pomiędzy bajki. Mam założoną instalację LPG i średnie spalania oscyluje pomiędzy 12 a 13,5 litra (oczywiście jak ktoś ma spokojną duszę, to zejdzie spokojnie poniżej 10 litrów). Auto dużo pali w mieście, na trasie jest bardzo ekonomiczne, a nawet przy ostrej jeździe maksymalnie pali 10 litrów (czytaj prędkość do 150 km).
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Część podzespołów wyprodukował niestety FORD. Ten producent nie słynie z bezawaryjności. Miałem problemy z układem wspomagania (wyłączenie wspomagania bez przyczyny).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych problemów.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.4 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V50 2.4 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
11,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V50