Silnik
: Nie bać się R5 - pojedyncza głowica to nie V ka, gdzie wszystko trzeba liczyć X2.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Tak jak pisałem, uważać na klimatyzację . Pozatym naprawdę super auto.
5,0
Całokształt
Świetne auto, żałuję że sprzedałem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeździłem wieloma autami i śmiem twierdzić że dźwięk i kultura pracy R5 spokojnie może dorównać V6 :) . Ponadto silnik pancerny.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 5 biegowa bardzo elastyczna .
5,0
Układ jezdny
Komfortowe auto na nasze drogi.
5,0
Karoseria
Miałem egzemplarz ze Skandynawii mimo to nie było zbytnio oznak korozji.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w każdą stronę bardzo dobra jak na tą klasę auta. W Audi czy BMW siedzi się na ziemi.
4,0
Ergonomia
Deska rozdzielcza to kwestia gustu. Co do materiałów plastiki mogą być, za to fotele i kierownicą to pierwsza klasa.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Częste awarie klimatyzacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy miejsca naprawdę sporo (mam 185cm wzrostu ) z tyłu już gorzej. Mimo to fotele i kanapa naprawdę są świetne.
4,0
Wyciszenie
Przy większych prędkościach robi się dość głośno, ale może to być za sprawą uszczelek,które najlepsze lata mają za sobą .
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dużo zamienników od opla czy mazdy. Rozrząd mimo iż silnik "specyficzny" , też nie jest drogi. Mogę powiedzieć, że auto tańsze w utrzymaniu od chociażby BMW E90 318i oraz Audi A4 B6 2.4 V6.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobry egzemplarz kosztuje ok 15-16 tys zł z 2004-6 roku. Uważam, że to naprawdę uczciwa cena .
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak wcześniej wspomniałem. Klimatyzacja lubi szwankować. Robią się luzy na wentylatorze, które trzeba regulować by mógł załączać się wyższy bieg (bolączką modelu).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jestem z osób, które dbają o auta, olej wymieniam co ok 8-9tys. Moje Volvo było naprawdę w super stanie dlatego żałuję, że je sprzedałem . Nigdy nie miałem awarii na drodze. Po zakupie wymieniłem kompletny rozrząd , wszystkie paski, oleje, płyny. Przejechałem 25tys w rok czasu z uśmiechem na twarzy i dużym komfortem .
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 140KM 103kW
[l/100km]