Udane auto, polecam do jazdy miejskiej i na trasy. Drzwi i odgłos ich zamykania jak z Atosa :) ale nie przeszkadza. Sylwetka bardzo ładna , ale to już rzecz gustu. Poprzednio jeździłem Mercedesem E-classe oraz Audi A8 , zapewne komfort inny ale to też dużo niższa klasa samochodu. Bo to taki Ford w skórze i z sercem (silnik 2.4) wikinga.
Wrażenia
5,0
Silnik
bardzo dobra Volvo`ska jednostka. praktycznie bezobsługowa. Rozrząd wymieniamy co 160kkm lub 10 lat a koszt w serwisie to ok 1300 zł.
Bardzo ładny pomruk przy obrotach rzędu 3 tysięcy. Trzeba go troszeczkę podkręcić aby pokazał pazur. Wiadomo , że nie jest to samochód do rajdów , ale spokojnie na trasie daje radę.
4,0
Skrzynia biegów
Krótka, bardzo przyjemna i precyzyjna chociaż lepsza byłaby 6.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobre i nieskomplikowane zawieszenie rodem z fokusa. Prowadzi się świetnie.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
brak schowków!!! w drzwi co najwyżej możemy schować skrobaczkę. Poza tym wszystko na swoim miejscu, Fotele wygodne , ale tylko te z przetłoczeniami poprzecznymi na siedzisku. Wszystko na swoim miejscu, obsługa intuicyjna , z resztą , samochód mało skomplikowany.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ja posiadam wersję z klimatyzacją dwustrefową. Doskonale wychładza wnętrze. W zimie samochód szybko się nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ilość miejsca zważywszy na klasę samochodu uważam za wystarczającą. Siedzenia bardzo wygodne. Pozycja za kierownicą bardzo dobra (zważywszy na zakres regulacji myślę że każdy znajdzie dogodną dla siebie) Wszystko w zasięgu ręki i wzroku. Miejsca z tyłu wystarczające dla dwóch osób, pod warunkiem , że z przodu kierowca i pasażer nie mają po 2 m wysokości bo przy za bardzo odsuniętych fotelach przednich miejsca na nogi dla pasażerów podróżujących w tyłu , robi się troszkę mało. Bagażnik jak na kombi to nie powala, mógłby być większy
4,0
Wyciszenie
przy wyższych prędkościach mogłoby być ciszej , ale tragedii nie ma.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty, no cóż , jest to silnik 2.4 więc pali, ale o dziwo nie ma tragedii. Na trasie udało mi się zejść do 6,5 l/100 km ale przy prędkości do 90 i na oponach z niskimi oporami toczenia (Dunlop BluResponse) Autostrada do 140 km/h 10l/100km 160-170 ok 12 l. Miasto to od 8 do 10 l/100kw zależności od natężenia ruchu. Porównując to nawet do popularnego, ale jakże nie polecanego (przy dużych przebiegach) silnika 2.0D to naprawdę nie ma tragedii tym bardziej że jest to benzyna i to 2.4.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tak , za naprawdę niewielkie pieniądze dostajemy ładne i funkcjonalne auto. I wbrew pozorom stosunkowe ekonomiczne a już na pewno ergonomiczne (no może poza schowkami w kabinie i jak na kombi Volvo z małym bagażnikiem).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawieszenie nie należy do najtrwalszych, ja po roku wymieniałem łączniki w tylnym zawieszeniu , a zaznaczę że zawsze wybieram materiały w wyższej półki. Przód po roku na razie ok (wymieniałem po zakupie tuleje wahacza i łączniki stabilizatora).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak do tej pory (odpukać ) brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 140KM 103kW
[l/100km]