Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V50

Łoś, 5 miesięcy temu
Silnik 1.8 125KM 92kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 290 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo V50 1.8 125KM 92kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : 1. Wnętrze, jego jakość wykonania i to że po 18 latach i przebiegu zdecydowanie NIE czuć zużycia. Nic się nie klei, nie łuszczy, nie ma rys na elementach lakierowanych, a kierownica tylko drobne przetarcia w typowych miejscach. Niemal wszystko z wyposażenie jest sprawne i oryginalne (nie wymagało napraw przez ten czas)
Inne : 2. Komfort - wyciszenie, praca zawieszenia i wygoda foteli. W tej klasie pojazdu wysuwa się na prowadzenie. Brawo Volvo.
Inne : 3. Dostępne nagłośnienie. Posiadam high performance sound (level 2 z trzech możliwych) i gra to całkiem dobrze, dźwięk przyjemny dla ucha i dość spora ilość miękkich, soczystych basów. Jest nawet equalizer (!) oddzielny na przód i tył. Na pochwałę zdecydowanie zasługuje najwyższy poziom nagłośnienia opcjonalnego - Dynaudio / Premium sound (dostępność w zależności od roku produkcji). Szkoda że tak trudno dostępny na rynku wtórnym.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Silnik i te nieszczęsne pierścienie tłokowe (pobór oleju). Do tego jest nieco mułowaty, nie przyśpiesza zbyt chętnie. Jedynie broni się dość niskim spalaniem i dobrą współpracą z LPG oraz faktem że poza pierścieniami jest praktycznie bezawaryjny i bezobsługowy (no może czasami EGR da o sobie znać).
5,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik ma w zasadzie jedną, ale poważną wadę. Pierścienie tłokowe. Koszt robocizny z częściami to 3 tysiące +. Same dobrej jakości części ok.600 zł. Poza tym trwały i raczej bezawaryjny. Trochę mułowaty, nie lubi wysokich obrotów, a z dołu nie przyśpiesza żwawo, ale za to spalanie naprawdę niskie - średnio komputer wskazuje mi 7,5l/100km w mieszanym (dla porównania mniejsze bmw e87 1.6 pali mi ok.8l w podobnej jeździe). Dobrze współpracuje z instalacją gazową.
5,0
Skrzynia biegów
Zaleta: mimo przebiegu blisko 300 tysięcy biegi wchodzą pewnie. Dość ciężko, ale tak jest zaprojektowana - trzeba się przyzwyczaić, bez zgrzytów, nic się nie zacina, nie wyje itp. itd. Jedynie można ponarzekać na brak 6 przełożenia - w trasie jest to odczuwalne. Na plus to że 5 bieg jest dość długi i na autostradzie 120/130km/h przelotowo nie powinno męczyć silnika.
5,0
Układ jezdny
Zestrojony jest dość komfortowo, dziadkowo. Jednym to odpowiada, drugim nie. Mi pasuje :) Na plus trwałość. Przy tym przebiegu większość części oryginalnych i brak oznak zużycia.
5,0
Karoseria
Dobre zabezpieczenie antykorozyjne. W niektórych miejscach gdzie powstały spore odpryski lakieru widać jak warstwa ocynku spełnia swoje działanie i nie wychodzą żadne purchle. Podwozie również całkiem dobrze się trzyma, gdzieniegdzie są jakieś wykwity, ale jak na 18 latka oceniam stan na bdb.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra w każdym kierunku. Przyjemnie się jeździ na trasie i manewruje w mieście. Deska rozdzielcza nie odbija się bardzo w szybie, tylne szyby spore. Co tu więcej mówić :)
5,0
Ergonomia
We wnętrzu jest odpowiednia ilość schowków. Na tylnej kanapie jest składany podłokietnik z cupholderami i schowkiem, za tunelem (wodospadem) są również dwa miejsca na kubki, w fotelach są małe siatki ,,na papierosy''. W bagażniku znajdziemy również miejsce na koło zapasowe - to dziś nie takie oczywiste. Fotele dobrze wyprofilowane i mimo małych rozmiarów komfortowe - super opcja na trasy. Wygodnie się wsiada i wysiada, pod względem ergonomii wypada dobrze, sprawdzi się jako auto rodzinne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
U siebie mam dwustrefową klimatyzację automatyczną. Dobrze to chłodzi, wentylacja działa cicho i wydajnie. Fotele podgrzewane. Nie ma co prawda z tyłu wylotów powietrza z tunelu, ale są pod fotelami na nogi oraz chyba w bagażniku na szyby, więc w tej klasie pojazdu wystarczy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dość dużo miejsca w kabinie dla wszystkich pasażerów i kierowcy, sam bagażnik - przeciętny. Podłoga w nim jest dość wysoka (posiada koło zapasowe), ale za to po złożeniu tylnej kanapy miejsca jest bardzo dużo.
5,0
Wyciszenie
Auto dobrze wyciszone, zaskoczyło mnie pod tym względem. Po zakupie musiałem wymienić poduszki silnika (zwłaszcza główna, hydrauliczna) - przenosiły delikatne wibracje silnika do kabiny i ledwo dało się jeździć od dudnienia. Po wykonanej naprawie jeździ się bardzo przyjemnie, silnika na wolnych obrotach prawie w ogóle nie słychać. Tak jak pisałem przy skrzyni biegów - nieco brakuje 6 przełożenia, ale da się z tym żyć :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jedną gwiazdkę odejmuje za duże prawdopodobieństwo konieczności wymiany pierścieni tłokowych / częstych dolewek oleju. Jak już z tym się uporamy to części (nowe i używane) są tanie i łatwo dostępne. Większość elementów pasuje nie tylko do volvo, ale też forda i mazdy. Auto nie posiada jakichś kosmicznych technologii, mało pali, nie psuje się i lubi LPG.
5,0
Stosunek jakość/cena
W cenie 10-15 tysięcy złotych, nawet uwzględniając ewentualną naprawę silnika, ciężko o inny porządny i wygodny samochód w kombi który lubi się z LPG. Auto dobrze zniosło próbę czasu i wnętrze dobrze się trzyma, z zewnątrz (poza przednim przed liftowym grillem) uważam że wygląda nowocześnie i po prostu ładnie. Na plus również bezpieczeństwo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mało co się w nim psuje, a jak już coś to części tanie i łatwo dostępne. Dużo elementów pasuje nie tylko od Volvo, ale też do Forda i Mazdy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedna gwiazdka mniej za wspominane już pierścienie tłokowe. Poza tym żadnych poważnych awarii u mnie i u innych użytkowników z którymi miałem kontakt.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V50 1.8 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
8,4
l/100km
11,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V50