Inne
: Wyciszenie, system audio, fotele, układ kierowniczy.
4,0
Całokształt
Mam wersję 1.8F (nie ma jej na liście do wyboru). Bardzo dobrze wyciszony samochód, poziom wyciszenia - klasa premium. Genialny standardowy system audio. Karoseria zero rdzy. Zawieszenie zestrojone bardzo sztywno ale nie ma tragedii dzięki jednym z najlepszych na rynku foteli samochodowych, z niemal każdym rodzajem regulacji (mega wygodne, bardzo dobrze trzymają, żona ma problemy z kręgosłupem - zakochała się w tych fotelach). Na polskie drogi nie polecam większych felg niż 16 cali. Dużo części pasuje z Focusa. Dobre zamienniki kosztują swoje ale i tak ceny są niższe, niż w przypadku konkurencyjnych modeli (Audi a4, BMW 3). Trzeba uważać na samochody z oryginalnym przebiegiem. Szwedzi i Niemcy sprzedają te samochody przed 150tys km - przy tym przebiegu pada alternator (spuścizna po współpracy z Fordem). Jeśli w porę się nie wykryje usterki (z początku myślałem że to po prostu słaby akumulator), to może to sporo kosztować bo alternator lubi zabrać ze sobą do grobu inne elementy układu elektrycznego. U mnie koszt wyniósł, po negocjacjach w ASO, 5300zł. Do wymiany było niemal wszystko, bo system diagnostyczny w samochodzie ciągle płakał, że coś nadal jest nie tak.
Wrażenia
4,0
Silnik
125KM może wydawać się za mało do prawie 1.5t. W mieście jest w sam raz. Na trasie nie ma większych problemów. Trzeba pamiętać, że to benzynowy silnik i wciskającej w fotel mocy dostaje przy 3-4tys obrotów. Mietki po przesiadce z diesla i tak będą hejtować.
5,0
Skrzynia biegów
Poprawna (nie znam się na skrzyniach biegów), krótki i wygodny drążek zmiany biegów.
5,0
Układ jezdny
Sztywno zestrojony i precyzyjny.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest poprawna. Nie ma tragedii, ani rewelacji. Lusterka boczne mogły by być nieco większe.
5,0
Ergonomia
Jak na szweda przystało - wzorowo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja bardzo szybko się aktywuje. Nigdy nie miałem wcześniej podgrzewanych foteli więc nie mam porównania ale bardzo szybko są już ciepłe. System wentylacji nawiewa nawet na tylne boczne szyby za słupkiem C. Jest zdecydowanie szybciej ciepło niż w Mitsubishi ASX 1gen.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Segment C. Rozmiar bardzo zbliżony do Audi A4 i BMW serii 3. Polecam wsiąść we wszystkie i sprawdzić. Przestrzeń to odczucie bardzo subiektywne.
5,0
Wyciszenie
Rewelacyjne. Poziom Audi A4 i BMW seria 3.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po za naprawą instalacji elektrycznej (z mojej własnej głupoty) za 5300zł i zawieszenie za 800zł (bo niemcowi się nie chciało), właściwie tylko leję benzynę i jeżdżę.
4,0
Stosunek jakość/cena
Do tej pory bardzo pozytywnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory brak.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Alternator przy 15000tys km
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 125KM 92kW
[l/100km]