Samochód coraz tańszy w zakupie natomiast pozycja za kierownicą, kultura pracy silnika i koszty utrzymania całkowicie skreśliły go w moich oczach. Silnik D4 brzmi jak Renault Kangoo w dieslu. Osobiście przesiadłem się ze 140konnej jednostki innej marki i przy obecnym 190km rożnica mocy praktycznie nie odczuwalna. Części do tego samochodu tak drogie, że nawet handlarze je sprzedający mają nieziemski ubaw z tego, że przykładowo belka przednia używana koszt - 1000zł gdzie nowe zamienniki innych marek max.300 zł . Do tego modelu nie są produkowane absolutnie żadne zamienniki. Miska olejowa - inne marki w podonym roczniku zakres cen 100-400 nowe części , do V40 używana miska 700zł , nowa 1500. Osobiście musiałem również wymienić maglownice ponieważ z dnia na dzień siadło wspomaganie. Panowe konsktrukotrzy tak zaprojektowali auto, że nie wchodzi w gre wymiana samego silnika wspomagania poniewaz jest na stale zamocowany do maglownicy i konieczna jest wymiana całej. Część praktycznie nie osiagalna poniewaz wychodizla pod 20 roznymi numerami ktore musza sie zgadzac - koszt naprawy ponad 5000zł .
Wrażenia
3,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
3,0
Widoczność
1,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
1,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW
[l/100km]