Samochód o bardzo ciekawym wyglądzie, doskonale wyposażone i wykończone z najwyższej jakości materiałów (m.in. szczotkowane aluminium). Apropo wyposażenia to bardzo użytecznym wynalazkiem jest BLIS, super działający system CTA, oraz aktywny tempomat. Trochę mniej szału, robi Line assist z asystentem kierowania. Poza tym rozpoznawanie znaków czy automatyczne parkowanie wydaje się zbędnym gadżetem. Trochę mnie niepokoi spore spalanie, ale mam nadzieje, że się trochę unormuje.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik nie pozwala ani na moment zapomnieć, że jedziemy dieslem - i to jest jego największą wadą (choć za sprawą dobrze wyciszonej kabiny niezbyt uciążliwą). Silnik jest wystarczająco żwawy (choć planuję inwestycję w polestara 177KM 400Nm). W połączeniu z automatem pali sporo (nawet bardzo). W mieście 8-9l to dolna granica. Przy stałej prędkości można spokojnie zejść do 5,5l). 5 cylindrów daje fajny dźwięk przy ostrzejszym przyśpieszaniu.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam większych zastrzeżeń - daleko jej do szybkości DSG, ale powiem szczerze, że jazda daje duże poczucie komfortu. Mam jedynie wrażenie, że skrzynia zbyt mało korzysta z dostępnego momentu obrotowego redukując nadmiernie biegi.
4,0
Układ jezdny
Nie ma co ukrywać - zawieszenie jest twarde, ale bardzo elastyczne. Jedynie na poprzecznych nierównościach samochód potrafi zachować się dosyć nerwowo. Jakby było odrobinę bardziej komfortowe, to byłbym bardzo zadowolony.
Komfort
2,0
Widoczność
Widoczność do tyłu źle. Widoczność do przodu - tak sobie. Szerokie słupki A, daleko posunięta linia dachu oraz panel z czujnikami za lusterkiem znacznie ograniczają widoczność do przodu. Jest to szczególnie uciążliwe podczas postoju na sygnalizacji świetlnej, kiedy to gimnastykując się staram się dostrzec jakie aktualnie świeci się światło.
4,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń. Trochę małe schowki w bocznych drzwiach oraz trochę za mały bagażnik to jedyne do czego można się przyczepić. Poza tym uchwyty na kubki, klimatyzowany schowek, wygodne fotele.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik bardzo szybko osiąga temperaturę roboczą. W lecie przy 20 stopniach już po 1,5 km wskaźnik temperatury wskazuje środkową wartość. Klimatyzacja szybko wychładza kabinę.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu odczuwam pewien niedosyt. Żona mówi, że się czepiam, ale ja uważam, że V40 jest ciasnym autem. Przynajmniej wydaje mi się, że w tym segmencie konkurencja oferuje więcej.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie na bardzo dobrym poziomie. Ustępuje trochę najnowszej A3, ale i tak jest bardzo dobrze. Można swobodnie rozmawiać przy prędkości 140km/h.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pierwszy przegląd 1200, drugi 1700, komplet wycieraczek 280zł. Jednym słowem drogo. Za to komplet kół zimowych (aluminiowe felgi 16' + opony zimowe) można kupić w ASO za ok 4000zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Porównując ceny Audi, BMW i Mercedesa oraz oferowane wyposażenie można powiedzieć, że Volvo deklasuje konkurencje (zwłaszcza, że ceny z konfiguratora można sporo negocjować)
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W pierwszym dniu eksploatacji naprawiałem LEDa do jazdy dziennej (wtyczka nie łączyła). Po dwóch kolejnych tygodniach reklamowałem podświetlaną gałkę zmiany biegów (nie działały diody wskazujące aktualny stan skrzyni biegów). Jednokrotnie system BLIS się "przywiesił" ciągle wskazując obecność innego pojazdu w martwym punkcie. Trochę to wszystko mnie zniesmaczyło.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie odpukać brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D3 150KM 110kW
[l/100km]