Drogie, ciasne i strasznie awaryjne. Klasa premium w której notorycznie występują problemy z silnikiem. Tylko w tym roku był 6 razy w serwisie - dobrze, że jest na gwarancji.
Chcesz kupić V40 z tym silnikem - daj sobie spokój.
Wrażenia
1,0
Silnik
Tragedia - problemy od przebiegu 35000 km. Ubytki płynu, skacząca temperatura - ciągłe wizyty w serwisie.
Amatorzy z Volvo poddali się przy przebiegu 70 000 km - wymiana silnika na nowy. Potem jeszcze 2 wizyty bo nowy silnik gubił olej jak stare BMW. Pani z Volvo sama przyznała, że ten silnik to nieporozumienie.
4,0
Skrzynia biegów
OK. Prezycyjna.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie z forda Focusa więc jest ok.
Komfort
4,0
Widoczność
Samochód strasznie ciasny.
3,0
Ergonomia
Tak sobie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po roku klima przestała działać - brakowało 80% czynnika. Serwis nie stwierdził wycieku - ten typ tak ma.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok. Z tyłu nieporozumienie.
4,0
Wyciszenie
OK.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest na gwarancji - na szczęście. Przeglądy jak w klasie premium. Wymiana hamulców przy przebiegu 40 000 km - ok. 3000 PLN. Serwis oczywiście zawsze znajdzie coś co trzeba już wymienić.
1,0
Stosunek jakość/cena
DRAMAT. Mamy starszego o 4 lata Fiata ( żony ). Dobrze, że jest bo na Volvo polegać nie można. Fiat jeżdzi a Volvo stoi w serwisie. Na wakacje nie mam odwagi jechać Volvo.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobnych usterek nie ma. Są tylko poważne - laweta i serwis.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 D2 115KM 85kW
[l/100km]