Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 II Hatchback

mikolajrej, 6 lat temu
Silnik 1.6 T3 150KM 110kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volvo V40 II Hatchback 1.6 T3 150KM 110kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
4,0
Całokształt
Całkiem udany samochód z kilkoma wadami, ale z wieloma zaletami. W wersji R Design wygląda zadziornie. Po kilku latach wygląd mi się w ogóle nie znudził. Fajny samochód do jazdy poza miastem - pochłaniacz kilometrów. W mieście też się sprawdza, ale zawieszenie nie jest nastawione na komfort.
Wrażenia
4,0
Silnik
Najmocniejszy atut V40 to jego silnik. Wystarczająco mocny na trasy - wyprzedzanie nawet przy prędkościach powyżej 130 odbywa się szybko. Moment obrotowy mógłby być nieco większy, ale powyżej 3 tys. obrotów przyjemnie przyspiesza. Do tego jak mamy potrzebę pojechać ekonomicznie to przy bardzo spokojnej jeździe jesteśmy w stanie zejść poniżej 5l/100 km poza miastem. Mój rekord 4.3 na trasie 400 km. W mieście ciężko zejść poniżej 8 litrów. Dodatkowo silnik podatny na chip tuning - bez problemu 200KM/320Nm da się zrobić i silnik nie jest przeciążony.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna, choć czasami na postoju jest ciężko wrzucić 1 bieg - zdarza się to ok. raz na miesiąc, ale da się przeżyć. Genialny jest drugi bieg - dość długi, bo można na nim jechać do 105 kmh, ale daje to fajną elastyczność kiedy chce się pojechać dynamicznie w mieście lub wyprzedzić.
5,0
Układ jezdny
Duża precyzja prowadzenia przy felgach 17" i niskim profilu opony. Świetnie trzyma się zakrętów. Zawieszenie jest raczej twarde przez co w mieście nie jest to bardzo komfortowy samochód. Poza miastem jak jest dobrej lub średniej jakości droga zawieszenie spisuje się doskonale.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólna widoczność na dobrym poziomie. Przez tylną szybę wiele nie widać zwłaszcza jak ktoś cofa obracając głowę z prawe ramię. Co prawda ja tak nie cofam, ale może być to kłopot dla osob, które tak cofają - nawiasem dodam, że nie rozumiem takiego sposobu cofania... Kamera super przydatna rzecz - ma bardzo dobrą jakość nawet w nocy. Co ciekawe jest to inna kamera niż w s60 lub s80 - ta w v40 ma dużo lepsza jakość obrazu.
4,0
Ergonomia
Na początku ilość przycisków może trochę przerażać, ale jest to kwestia przyzwyczajenia. Większością opcji można sterować z poziomu przycisków z kierownicy, ale to mało wygodna sprawa. Fajnie, że są osobne, spore pokrętła do klimatyzacji. Dziś niestety coraz rzadsze rozwiązanie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna klimatyzacja, ale wolę sterować ją manualnie, ponieważ automatycznie dmuchawa jest zbyt mocno ustawiana. Dotyczy to ciepłych dni. Zimą jest w porządku. Z silnikiem benzynowym szybko się nagrzewa.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy I pasażera z przodu miejsca jest sporo, ale z tyłu jest niewiele miejsca zwłaszcza przy osobach ponad 180 cm. Bagażnik przeciętnej wielkości, ale przy rozłożonych siedzeniach da się załadować spore przedmioty. Spory schowek w podłokietniku i przed pasażerem. Użyteczna przestrzeń za konsolą centralna np. na monety lub okulary.
4,0
Wyciszenie
Silnika przy normalnej jeździe za bardzo nie słychać. Dopiero jak się wkręcić na wysokie obroty silnik słychać, ale jest to bardzo przyjemny dźwięk. Na wybojach słychać zawieszenie. Poza miastem na normalnej nawierzchni jest niebiańska cisza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest to Volvo, więc ceny oryginalnych części nie są tanie. Przeglądy, klocki, elementy zawieszenia są droższe niż np. w Skodzie czy Toyocie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem stosunek jakość/cena jest wysoki. Samochód oferuje bardzo przyjemne wrażenia z jazdy, jest wystarczająco komfortowy i dynamiczny. Minusem jest fakt, że z tyłu nie ma za dużo miejsca i są małe wpadki jakościowe co nie powinno się zdarzać z cenę, za którą trzeba zapłacić z ten samochód - ok 120 tys. Zł za posiadany przeze mnie egzemplarz.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami coś zastuka, ale serwis sobie z tym radzi - raz w roku coś trzeba dokrecic, żeby było w porządku. Hałasy dochodzą z drzwi kierowcy i spod deski rozdzielczej. Czasami też zastuka fotel, ale po wymianie na nowy problem występuje znacznie rzadziej.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejszą awarię miałem przy ok. 80 tys. - padła pompa sprzęgła plus cos jeszcze ze sprzęgłem. Naprawa wyniosła ok. 1600 zł.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 T3 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V40 II Hatchback