Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 II Hatchback

Ula, 11 lat temu
Silnik 1.6 T3 150KM 110kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V40 II Hatchback 1.6 T3 150KM 110kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Autko daje więcej niż można się tego na pierwszy rzut oka spodziewać. Świetny układ jezdny daje ogromną frajdę kierowcy, do tego bardzo elastyczny silnik sprawia, że zbyt często biegów zmieniać nie trzeba. Śliczny design i niezliczona ilość systemów bezpieczeństwa sprawia, że kupno tego samochodu to dobra decyzja. Konkurencja niemiecka ma trudny orzech do zgryzienia, gdyż Audi A3 to już stary model, natomiast nowy śliczny Mercedes klasy A zbyt mało oferuje w wyposażeniu, za zbyt wysoką cenę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jak na stosunkowo małą pojemność 1.6 cm3 i wyciągnięte z tego 150 km sprawuje się rewelacyjnie. Według producenta przyspieszenie od 0-100 km to 8.8 s, ale dane te wydają się być niższe, ok. 8,3 s. Kultura pracy i elestyczność są bardzo dobre. Silnik benzynowy 1.6 150 km., jest bardziej elastyczny niż diesel D4 2 l. 163 km w Volvo V60, którym jeździ mój mąż.
5,0
Skrzynia biegów
Ładna gałka zmiany skrzyni biegów :) Biegi bardzo dobrze zestrojone.
5,0
Układ jezdny
Samochodzik w tej kwestii przerósł moje oczekiwania. Wycieczka po krętych francuskich dróżkach za Audi S3 265 km, to była czysta przyjemność. Autko pięknie wchodzi w ostre zakręty przy ok 100 km/h - wrażenie takie, że normalnie należałoby już zatrzymać się na skale, Volvo jedzie dalej. Zawieszenie jest dość sztywne, a belka usztywniająca pod maską (nie wiem jak to się nazywa) utrzymuje autko pięknie w zakrętach.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność z przodu zadowalająca - bardzo dobra w lusterkach bocznych. Widoczność z tyłu i przez lusterko wsteczne zła (opłata za piękny design tyłu samochodu). Aby była dobra trzeba kupić kamerę cofana.
5,0
Ergonomia
Rozmieszczenie wszelkiego rodzaju przycisków, włączników rewelacyjne, obsługa intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja spisuje się bardzo dobrze - klimatyzacja bardzo szybko chłodzi wnętrze autka przy temperaturze zewnętrznej ok 35 st C.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód jest bardzo komfortowy - sporo miejsca na nogi pasażerów z tyłu.
5,0
Wyciszenie
W codziennym miejskim użytkowaniu silnika nie słychać - na trasie przy wyższych prędkościach docierają miłe dla ucha dźwięki pięknie pracującego silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa należy opisywać w dwóch kategoriach: paliwo Europy Zach. i paliwo Polskie. W Europie zachodniej trasa przy prędkości 150/160 km/h - 6.8l/100 km, spokojna trasa 5,5-6.0 l/100 km Polska: 8.2, spokojna trasa 6,5-7 l/100 km miasto: Europa: 6,5-7l/100 km Polska; 7,5-8 l/100 km średnie spalanie: 6,5 l/100 km Europa Polska: 7 l/100 km Przykre jest to, że w Polsce nowy samochód już od samego początku jeździ na paliwie które go zabija. I nie ma dla tego żadnej alternatywy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena odpowiada jakości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 4 miesiącach użytkowania nie mogę wskazać choć jednego uchybienia w działaniu tego auta.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 T3 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volvo V40 II

Liczba wpisów: 14

Volvo V40 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volvo V40 II Hatchback