Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 II Hatchback Facelifting

hare1967, 5 lat temu
Silnik 2.0 D3 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 82 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo V40 II Hatchback Facelifting 2.0 D3 150KM 110kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
3,93
4% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamika i spalanie - super.
3,0
Całokształt
Dynamiczny silnik i piękna linia to chyba jedyne zalety tego modelu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamika naprawdę powala, przyspieszenie daje komfort wyprzedzania. Wada - głośny przy większych prędkościach. W dziwny sposób gaśnie przy szybkim spadku obrotów, trzeba zdecydowanie wcześniej wciskać sprzęgło. Wyraźne drgania silnika przy uruchomionym systemie start-stop.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna 6-biegowa, działa precyzyjne, nic nie haczy.
4,0
Układ jezdny
W mojej opinii samochód zestrojony dosyć twardo, z jednej strony świetnie jedzie w zakrętach, natomiast bardzo twardo wybiera progi zwalniające, czy dziury w jezdni. Felgi aluminiowe dosyć delikatne, po 80.000 km są już mocno pokrzywione.
4,0
Karoseria
Wizualnie wygląda rewelacyjnie, dynamiczna linia sugeruje sportowe osiągi, słaby dźwięk zamykania tylnych drzwi.
Komfort
4,0
Widoczność
Słabsza widoczność do tyłu, ale czujniki parkowania załatwiają sprawę.
3,0
Ergonomia
Linia karoserii wymusza kompromisy, niski fotel kierowcy (nawet uniesiony na maksa) wymusza trochę gimnastyki przy wsiadaniu/wysiadaniu. Klapa bagażnika otwiera się minimalnie za nisko (dla kierowcy 185 cm wzrostu). Słaby bagażnik, konstrukcja dodatkowej półki dzielącej bagażnik zabiera dużo miejsca. Fatalne haczyki do zawieszenia torby z zakupami. Brak złączy USB, korzystanie z gniazda zapalniczki uniemożliwia zasunięcie rolety schowka. Brak możliwości wyłączenia na stałe start-stop, trzeba to robić po każdym uruchomieniu silnika.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajne i ciche nawiewy, Nawiew ustawiony automatyczne na odmrażanie szyby "urywa głowę" - trzeba go ręcznie korygować.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super, wystarczająca ilość miejsca dla kierowcy 185 cm wzrostu, ale za kierowcą usiądzie raczej niska osoba, brakuje miejsca na kolana. Przy opuszczonym fotelu kierowcy brak miejsca na stopy dla pasażera z tyłu. Szerokość tylnej kanapy mniejsza niż w Fordzie Focusie 2011. Największy minus to pojemność bagażnika i sposób mocowania podwójnej podłogi, nawet po jej wyjęciu pozostają elementy konstrukcyjne ograniczające funkcjonalność (nie można ich zdemontować). Brak fabrycznych mocowań do bagażnika dachowego - pozostaje bagażnik opierający się bezpośrednio na dachu.
4,0
Wyciszenie
Głośny dźwięk silnika przy prędkościach autostradowych, sporo głośniej niż w kombi Volvo V60 190 KM z tego samego rocznika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Służbowy ;)
3,0
Stosunek jakość/cena
Nie powinien kosztować więcej niż analogiczny Golf, Focus, Skoda. Kosztuje więcej i to wyłącznie cena za znaczek Volvo.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słaba jakość poszczególnych elementów, przednia szyba jest miękka, wygląda jak po przebiegu 500.000 km, kierownica wymieniona na gwarancji (przetarła się chińska "skóra"). Pas kierowcy słabiej się zwija po 30.000 km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak przy przebiegu 80.000 km w 2 lata

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D3 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V40 II Hatchback Facelifting