Ocena kierowcy - Volvo V40 II Hatchback Facelifting
Rafał,
7 lat temu
Silnik 2.0 D3 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
20 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy silnik o typowej dla czterocylindrowego barwie dźwięku. Moc i moment obrotowy rozwija harmonijne. Spalanie akceptowalne jak na auto kompaktowe ważące 1500 kg.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi zmienia szybko i gładko. Nie zauważa się różnicy w pracy skrzyni biegów gdy jest zimna lub gorąca.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie daje duże poczucie kontroli nad autem. Prowadzi się pewnie i zadziwiająco stabilnie przy dużych prędkościach. Wadą jest duża sztywność resorowania i głuche popukiwanie zawieszenia na wybojach.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność typowa dla współczesnych samochodów. Widoczność w lusterkach bardzo dobra, przez tylną szybę przeciętna.
3,0
Ergonomia
Rozmieszczenie manipulatorów i ogólna obsługa typowa dla Volvo. Czas jaki już upłynął od projektu auta szczególnie widać po sposobie obsługi multimediów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa i bardzo dobrze chłodzi. Na postoju przy wyłączonym radiu słychać przepływający czynnik przez układ klimatyzacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Typowa dla tej wielości aut.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie silnika dobre, wyciszenie od wiatru bardzo dobre, natomiast wyciszenie podłogi mogło by być lepsze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik drive-e, czterocylindrowy, szybciej się nagrzewa od silnika pięciocylindrowego i pali istotnie mniej nim osiągnie temperaturę roboczą. Skrzynia biegów TF-71SC przełącza lepiej biegi od starszej TF-80SC. 3,9 l/100 km spalanie jakie można uzyskać przy jezdzie autostradowej ze stałą prędkością około 90 km/h.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D3 150KM 110kW
[l/100km]