Silnik
: Absolutnie bezproblemowa jednostka napędowa. Wsiadasz i jeździsz.
5,0
Całokształt
Po latach jeżdżenia różnymi modelami bmw przesiadłem się do Volvo i...Coś za coś. Miałem bmw 1 serii E i F i bmw 3 serii F, diesle. Użytkowało się dobrze i raczej bezproblemowo, ale koszty utrzymania są dość wysokie. Volvo ma zdecydowanie tańszy serwis. Na plus, że to najbardziej bezproblemowe auto jakie miałem. 153 tyś km zrobione i w zasadzie 2 razy w roku melduję się na serwis, zmieniam olej, filtry i jeżdżę do następnego serwisu. Przy 122 tyś przebiegu wymieniony został rozrząd z pompą. Może nie trzyma się drogi jak bmw, może wykończenie wnętrza wygląda gorzej, widoczność też słabsza, ale koniec końców niewielki koszt utrzymania i spokój głowy jest bezcennny. Skrzynia biegów automatyczna sprawdza się w korkach i przy bardziej dynamicznej jeździe. Zużycie paliwa, wyższe niż w bmw, ok. 6.5 l latem, 8 zimą. Na długiej trasie potrafi zejść do 5.0-5.5 przy jeździe 130 km/h. Może wygląda, że trochę marudzę, ale naprawdę poleciłbym to auto.
Wrażenia
5,0
Silnik
Absolutnie bezproblemowy przejazd 153 tyś km. Można się przyczepić, że dość głośno chodzi, specyficzny dieslowski terkot jest tu bardziej słyszalny, ale za to jest bezawaryjny. Warto jedynie pamiętać o interwałach zmiany oleju. Co 12-15 tyś jest optymalnie.
4,0
Skrzynia biegów
4 gwiazdki, odjąłem jedną za kulturę pracy, czuć zmianę biegów, zarówno przy rozpędzaniu się, jak i zwalnianiu, czyli redukcji. Czuć zmianę biegu, zajmuje mu to chwilę. Ojciec miał audi A6 w automacie i tam to chodziło bardzo płynnie, w ogóle się nie odczuwało zmiany biegów. Na plus w skrzyni volvo, że działa i się nie psuje, a to najważniejsze.
4,0
Układ jezdny
Jest ok, w zakręty nie wchodzi się jak bmw, bo trochę jednak nim buja, ale też nie jest to auto przeznaczone na tor. Mimo to jest zupełnie przyzwoicie. Dobrze wybiera nierówności.
5,0
Karoseria
Nie ma się do czego przyczepić.
Komfort
3,0
Widoczność
Z tyłu słaba, tez trzeba się przyzwyczaić do sylwetki auta, bo przy zakrętach z przodu też słaba widoczność, grube słupki przednie, nie widać przodu samochodu bo maska schodzi mocno w dół. Kwestia pojezdżenia i ogarnięcia bryły auta i widoczności.
4,0
Ergonomia
Jest ok, wszystkie przyciski znajdują się w dobrym położeniu, fotele też można bezproblemowo ustawić, żeby było wygodnie, zresztą bardzo dobre fotele, nie męczą przy długiej jeździe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa, nie psuje się, odladzanie szyby, odparowywanie bardzo szybko działa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest ok, zarówno z przodu jak i z tyłu, mam za sobą podróż w okolicy 1300 km w cztery osoby i z tyłu nie było skarg. Jest to niewielkie auto, ale dla kogoś szczupłego (80 kg) i niewysokiego (178 cm) miejsca jest dość.
3,0
Wyciszenie
Nie jest to najlepiej wyciszone auto, jakie miałem, ale jest znośnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak już na wstępie pisałem, różnica między cenami w serwisie bmw a volvo jest odczuwalna na plus dla volvo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że jest to auto warte swojej ceny, co ważne też trzyma cenę mimo upływu lat.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd żadnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
153 tyś przejechane, ani małych, ani dużych awarii/usterek nie było.
On
- zużycie paliwa dla silnika D3 150KM 110kW
[l/100km]