Komfortowy hot-hatch. Posiadam pełną wersję Summum, więc kompletnie wszystko co trzeba łącznie z bardzo nowoczesnymi multimediami jak na 2013 rok, spotify, youtube, nawigacja, ...
Wrażenia
5,0
Silnik
Najlepszy silnik jaki miałem w samochodzie. Szkoda, że nie jest już montowany w Volvo. Piękne brzmienie R5, idealna reakcja na gaz i potężna moc.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów to zwykły hydrauliczny automat. W normalnym trybie pracuje bardzo komfortowo a w sportowym trochę działa zbyt agresywnie.
5,0
Układ jezdny
Dosyć twarde zawieszenie, szczególnie tylnej osi.
4,0
Karoseria
Jeśli chodzi o solidność i jakość wykonania karoserii to 5+, ale samochód jest dosyć ciasny na tylnej kanapie i bagażnik przeciętny.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo wysoko poprowadzona krawędz drzwi, czuć solidność konstrukcji w grubości słupków i to wpłyneło trchę neatywnie na widoczność która jest standardowa.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super, z tyłu gorzej.
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis Volvo trochę kosztuję ale jest tańszy niż Mercedesa czy Lexusa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awaria keyless w drzwiach, wysunął się pin w kostce. Uszczelki w drzwiach skrzypią, trzeba je regularnie smarować.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika T5 254KM 187kW
[l/100km]