Karoseria
: Auto ma swoje lata oraz zrobione +250 000km - nie ma nawet śladu rdzy. Dla mnie to szok! Wcześniej miałem Focus\'a i Megane - oba gniły na potęgę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Stosunkowo często palą się żarówki obrysów (u mnie po jednej co 2-3miesiące) - koszt żarówki 90gr.
Zawieszenie
: Wymiana amortyzatorów? Kup firmówki (jedne z najdroższych) - tanie się sypią - ale to pewnie wina producentów zamienników na nie V\'ki
Inne
: Jazda V4-\'ką grozi umiłowaniem marki Volvo już na zawsze. Możliwe, że tak jak ja nie będziesz chciał z niego wysiadać!
5,0
Całokształt
Gdy będę kiedyś zmieniał samochód - na pewno będzie to Volvo!
Wrażenia
4,0
Silnik
Podstawa to jeździć spokojnie zanim silnik nie osiągnie normalnej temperatury pracy.
Hamowanie silnikiem nie ogłuszy kierowcy jak w większości innych samochodów na rynku.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze sprawująca się skrzynia. Nic się nie blokuje, nic nie wiesza. Tulejki wybieraka kosztują grosze. Żyć nie umierać.
5,0
Układ jezdny
Auto jest bardzo zwinne i zwrotne - sam nie mogłem uwierzyć, że spokojnie nawracałem V40\'ką \"na raz\" tam gdzie Megane w Coupe się nie mieściło.
Zimą doskonale trzyma się drogi, wspaniale zachowuje się na zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
O ile miał ktoś do czynienia wcześniej z marką Volvo - wie, że deska rozdzielcza jest bardzo wysoka (ze względów bezpieczeństwa). Ogranicza to trochę widoczność - ale to tylko kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Ergonomia
Wszystko \"pod ręką\" jak to mówią. Nie wiem czy da się lepiej rozplanować wnętrze samochodu. Jedno jest pewne - w tym samochodzie nie będziecie szukać gdzie jest włącznik czegokolwiek. Bagażnik jest wspaniały, w tym aucie przewiozłem już wszystko.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja doskonała. Szyby odparowują bardzo szybko. Jedyni minus jest taki, że na ciepłe powietrze w zimie trzeba poczekać stosunkowo dłużej niż w samochodach innych marek.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodniej było mi chyba tylko w Volvo 850. Mam wystarczająco dużo miejsca jako kierowca. Minusem jest to, że jestem osobą dość wysoką i nie zostawiam za dużo miejsca na nogi pasażerowi za mną.
4,0
Wyciszenie
Dobre wygłuszenie. Działające w dwie strony. Aspekt, o którym nikt nie wspomina: Lubię głośno słychać muzyki - ale nie chcę być kojarzony z Agrotuningowcami w Golfach. Z V\'ki mało co słychać na zewnątrz - dla mnie to ogromny plus.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy zachowaniu wysokiej kultury jazdy to auto jeździ chyba na powietrze! Części i osprzęt silnika są bardzo tanie - ze względu na silnik Renault. Rozrząd wymienią w każdym nieautoryzowanym serwisie Renault! Porządnie (bo na co dzień robią tylko te silniki) i za śmieszne pieniądze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Volvo zawsze było ekskluzywną marką. V40 jest bardzo udanym modelem. Pokuszę się o stwierdzenie, że w tych pieniądzach nie ma szans kupienia czegokolwiek co sprawowało by się lepiej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeba zaopatrzyć się w żarówki do obrysów zewnętrznych - stosunkowo często się palą.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje - wystarczy przestrzegać terminów wymian oleju, pasków, rozrządu. Auto zrobiło +250kkm i pewnie drugie tyle zrobi z palcem w wydechu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 95KM 70kW
[l/100km]