Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 I

Dyba, 15 lat temu
Silnik 1.9 TD 95KM 70kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 207 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo V40 I 1.9 TD 95KM 70kW 1999-2000 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Ogólnie auto bardzo fajne. Warte polecenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik sprawuje się dobrze. Osiągi zgodne z oczekiwaniami w stosunku do 10 letniej jednostki, tzn. pozwalające na swobodną jazdę po mieście (oczywiście bez żadnych fajerwerków) i w miare rozsądną jazdę w trasie (do 130 km/h - komfortowo, później już raczej za głośno). Spalanie przyzwoicie - 7-8 l na 100km w mieście, ale przy łagodniejszym niż mój stylu jazdy podejrzewam, że można zejść niżej. Jedyne zastrzeżenie to hałas, jaki towarzyszy pracy silnika. Oczywiście, odpukać, żadnych awarii, same sprawy eksploatacyjne.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zasrzeżeń. Dla osób jadących poraz pierwszy mogą być problemy z wrzucaniem jedynki, ale wystarczy odrobina wprawy.
4,0
Układ jezdny
Nie mam zastrzeżeń. Precyzyjnie i przyjemnie. Zawieszenei ok.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na kombi bardzo dobrze. Oczywiście to nie jest chociażby Nissan Micra, gdzie widoczność jest jak w akwarium. Jedno zastrzeżenie to zbyt niska krawędź szyby przedniej. Osobom wysokim, tj. ponad 190 cm może to przeszkadzać.
5,0
Ergonomia
Jak na mój gust bardzo ładne auto. Na trasie, przy większych prędkościach żadnego nadmiernego hałasu z powodu oporów powietrza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajnie, sprawnie, szybko i skutecznie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To chyba jeden z minusów. Auto jest dosyć małe. Z przodu można oczywiście usiąść wygodnie, ale wówczas osoby siedzące z tyłu mają już raczej ciasno. No ale dla jednej, dwóch osób bez zastrzeżeń. Przestrzeń bagażowa trochę mała, ograniczona mocno nadkolami, sytuację ratuje fakt, iż jest to kombi, więc odciągamy roletę, ewentualnie zdejmujemy całą półkę i zakładamy seeryjnie dodawaną siatkę i ładujemy po dach. Swoją drogą jestem ciekawy jak to wygląda w wersji S40.
3,0
Wyciszenie
Jak już pisałem wcześniej dosyć głośny za sprawą silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa relatywnie nieduże (pisałem o tym przy silniku), samochód po gwarancji więć wszelkie przeglądy nie w serwisie volvo - czyt. tanio, mnóstwo części zamiennych na rynku, poza tym ta sama płyta podłogowa co w Carismie, więc cenowo da się przeżyć.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tym przedziale cenowym (tj. 1999 rok - ceny od 13.000 - 18.000) chyba mało co jest lepsze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Właściwie same wymiany eksploatacyjne, tj. olej, filtry, jakieś tulejki, łożysko, klocki, żarówki. Nic nienormalnego. Ciekawa sprawa to żarówki w lampach obrsyowych, które są niewymienialne, efekt trzeba wymienić całą lampkę, a jej koszt to ok. 50 zł sztuka (oczywiście zamiennik - oryginał 100 zł).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Oby tak dalej.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V40 I 1.9 TD 95KM 70kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V40 I