typowy dieslowski "klekot" praktycznie niesłyszalny, dobre osiągi, bezawaryjność (mimo, że to silnik renault!)
4,0
Skrzynia biegów
czasem haczy cosik, ale to wina wyrabiających się tulejek. na szczęście są tanie jak barszczyk (około 70 pln) i łatwe w wymianie (a jeśli sobie sami nie damy rady, to wymiana max 50 pln)
5,0
Układ jezdny
ładnie tłumi nierówności, a jednocześnie jest wystarczająco twardy, żeby pojechać szybciej w zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
jak to w kombi, do tyłu jest gorzej niż w sedanach
5,0
Ergonomia
wszystko tam, gdzie powinno być.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
co szwedzki wóz, to szwedzki. szybko się nagrzewa, dobrze chłodzi (mam klimę), nie paruje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie jest to wielki okręt, ale miejsca wystarczy dla wszystkich.
4,0
Wyciszenie
dieselek jest trochę głośniejszy od benzyny, ale i tak jest bardzo ok, w każdym razie radyjka można słuchać, nawet jadąc szybciej, a i rozmawiać da się wtedy bez podnoszenia głosu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa poniżej 6 litrów przy 80% jazdy w mieście jest wg mnie rewelacyjne w stosunku do gabarytów i ciężaru autka. ceny części nie są wcale duże, a dodatkowym atutem jest, że rzadko się je kupuje - ja zmieniam tylko olej i filtry oraz części takie jak klocki ham.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
volvo to volvo - po prostu jakość.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 90KM 66kW
[l/100km]