Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 I

Kowal, 12 lat temu
Silnik 1.9 TD 90KM 66kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 239 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V40 I 1.9 TD 90KM 66kW 1995-1999 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Miło zaskoczył mnie silnik a w zasadzie jego ekonomiczna strona, małe spalanie to wielki atut tego auta.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Sam póki co jeszcze nic nie robiłem, ale zawieszenie jest dosyć słabe i powolutku daje o sobie znać
5,0
Całokształt
Ogólnie auto godne polecenia, w moim przypadku niezawodne, odpala w mrozy, chłodzi klimatyzacją w upały nie grzejąc się przy tym, dodatkowo przy spokojnej jeździe pali naprawdę mało, jedyny mankament to wyciszenie środka i słabe zawieszenie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik gdy jest zimny potrafi być hałaśliwy, kolejna sprawa to jego osiągi, brakuje mocy przy starcie a z włączoną klimą jest kiepsko. Nadrabia to wszystko spalaniem.
4,0
Skrzynia biegów
Bez problemowa, dosyć długie przełożenia. Nie mam z nią problemów.
4,0
Układ jezdny
Precyzyjny, mimo gabarytów Volvo bardzo miło się go prowadzi.
Komfort
5,0
Widoczność
Przesiadałem się z mniejszego sedana i w przypadku V40 widoczność jest świetna, parkowanie przód/tył nie sprawia totalnie żadnych problemów. Złego słowa powiedzieć nie mogę.
4,0
Ergonomia
Pakowny, dużo schowków. Przemyślana konstrukcja.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Parowanie szyb praktycznie tu nie występuje, i to żadnych. Klimatyzacja mimo swoich lat i przebiegu chłodzi świetnie, w zimę natomiast bardzo dobrze grzeje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To niby kombi ale dosyć małe, miejsca jest dużo, jako kierowca nie mam na co narzekać, jadąc w długą trasę (500km) w cztery osoby, każdy był zadowolony.
2,0
Wyciszenie
Niestety to jeden ze sporych minusów tego auta, przy około 100 km/h robi się już głośno, słychać sporo szumów itp osobiście jechałem max 150 km/h ponieważ przy takiej prędkości jest zdecydowanie za głośno nie wspominając już o wyższych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Sam silnik nie zachęca nas do szaleństw swoją \"dynamiką\" natomiast oszczędza też sporo portfele. Mieszkam w Stolicy i raczej sporo poruszam się po mieście, nie jest to centrum ale mimo wszystko miasto i tutaj jest rewelacyjnie, średnie spalanie to około 5.2 litrów na 100km przy klimatyzacji około 5.9, 6.0 / 100km. W ostatnie lato jadąc nad morze nie przekraczając 140 km/h Volvo spaliło 4.5 / 100km. Przeglądy też nie wypadają jakoś strasznie, wymiana oleju i filtra w silniku to okolo 150zł. Dużo w nim nie robiłem bo się nie psuje ;) (tfu tfu)
5,0
Stosunek jakość/cena
Swój egzemplarz kupiłem za 4900zł, nie ma widocznych oznak korozji, wnętrze jest w dobrym stanie. Jechałem nim nad morze 450 km bez problemów, przy cenie jakie te auta mają obecnie jest to moim zdaniem jedna z ciekawszych propozycji na rynku. Warto sprawdzać przy zakupie stan uszczelki pod głowicą!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Naprawiałem przełącznik do świateł bo szwankował i to tyle przez 10 tysięcy kilometrów praktycznie nic się nie dzieje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Robiłem uszczelkę pod głowicą od razu po zakupie koszt 1000 zł po 10k kilometrów wszystko ok.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V40 I 1.9 TD 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V40 I