ogolnie auto wygodne, z zewnatrz ok, silnik to kompletna porazka od renault, skrzynia rowniez porazka. zawieszenie dobija na malych dziurach, na dodatek glosne jak cholera. podobno po 99 juz bylo duzo lepiej. silnik mułowaty mimo zmiany momentu zalaczania sie turbiny na nizsze obroty
Wrażenia
2,0
Silnik
hałaśliwy, elastyczności brak - benzynowe dysponuja lepsza. turbo ciagnie, ale bez rewelacji.
1,0
Skrzynia biegów
tragedia, padają wybieraki, odreca sie sruba piatego biegu, skrzynia w kwestii obroty/predkosc jest lepsza w starym dostawczym berlingo
4,0
Układ jezdny
jedna z niewielu zalet tego auta, mimo, ze na diurach wydaje dzwieki, jakby wszystko bylo do wymiany, to w zakretach trzyma sie wrecz rewelacyjnie (alu 16 na profilu 55)
Komfort
3,0
Widoczność
widocznosc do tylu tragiczna, reszta nawet lepsza niz w nowszych autach
4,0
Ergonomia
wygodne, w miare dobrze spasowane elementy - tu akurat bez zastrzezen
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zastrzezen, klima chlodzi jak powinna, ogrzewanie reaguje szybko
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na tą klase wystarczająco duzo
2,0
Wyciszenie
oj źle.. zwlaszcza jesli chodzi o silnik diesla. zuzyte elementy daja o sobie znac w kazdtch warunkach. kicha.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zuzycie w granicach tolerancji, chociaz porownujac do tdi od VW rzeklbym - TRAGEDIA. po naprawie cieknacej pompy wtryskowej nieznacznie spadlo. koszty napraw, ceny srednie, ale jak na auto za 6500 zl to kosmos..
1,0
Stosunek jakość/cena
chcialbym juz przestac o tym pisac, bo niedawno sprzedalem taka porazke, jaka jest v40 z tym silnikiem. wlozylem w auto 3 tys zlotych - bez rejestracji, a i tak nie wszystko bylo ok. zastanawialem sie nad kupnem owego modelu ale T4,jednak chyba nikt juz mnie nie przekona do uzywanego volvo. sprzedalem i ciesze sie z tego, nastepne auto to galant V6. nie kupujcie tego auta!! chyba, ze jestescie masochistami i macie bardzo zasobny portfel z ktorego lubicie wyrzucac kase na smieci
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przekaznik od kierunkow, niegrzejace lusterka w zimie, lubi sie swinic spod uszczelki pokrywy zaworow. najlepiej zatkac EGR i odme, bo robia straszny balagan w kolektorze ssacym. lozyska - na szczescie pasuja od mondeo - tansze. problem z obrysówkami
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po pierwsze - pompa wtryskowa od lucasa.. wypier... w kosmos, bardziej awaryjnej czesci nie znajdziecie
po drugie skrzynia - umiera poprzez pekniecie przegubu wewnetrznego - do zdiagnozowania poprzez spojrzenie pod auto - jezeli jest zachlapane olejem od strony kierowcy - natychmiast do mechanika - jedziesz bez oleju.
turbina w granicach normy, mozna delikatnie podciagnac sprezanie poprzez wastegate - google
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 90KM 66kW
[l/100km]