Świetny samochód za małe pieniądze. Z bolączek to notorycznie lejąca klapa gasząca silnik tak zwana przepustnica, ale wymiana na oryginalną z renault to niespełna 200 złotych i mamy spokój na lata. Auto dość pomieszane, trochę Japonii i trochę Francji ale to na plus bo części są bardziej dostępne i tańsze. Samochód dobrze tłumi nierówności, ale jest dość niski i trzeba uważać żeby nie zostawić plastikowej osłony silnika razem z miską olejową.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest to francuski 1.9 dCi montowany również w renault laguna czy scenic. Przy regularnym serwisie i wymianie oleju maks co 10-12 tysięcy kilometrów nie występuje problem z panewkami. Silnik żwawy i mało pali bo najniższe spalanie jakie udało mi się uzyskać na trasie przy średniej prędkości około 100 kmh to niecałe 5 litrów. Kręcąc się po mieście palil około 7
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą pewnie, bez zgrzytów z lekkim oporem. Dość długi skok lewarka, ale można szybko zmieniać biegi
3,0
Układ jezdny
Tutaj na minus odgłosy tłumienia nierówności słyszane w kabinie. Zawieszenie całe zrobione a na dziurach słychać każdy dołek
3,0
Karoseria
Rdzewieją błotniki szczególnie przy łączeniu drzwi, nadkola a także progi
Komfort
5,0
Widoczność
Posiłki że to kombi to widoczność jest świetna i tam gdzie kończy się tylnia szyba kończy się i samochód więc łatwo go wyczuć
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko w zimie się nagrzewa dzięki dołożonemu podgrzewaczowi wody i już po kilku kilometrach jazdy z nawiewów leci ciepłe powietrze. W lecie klimatyzacja wydajna jest w stanie schłodzić wnętrze i utrzymywać fajną chłodną temperaturę
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 115KM 85kW
[l/100km]