Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 I

Aleksander, 4 lata temu
Silnik 1.9 TD 115KM 85kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 201 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW 1999-2004 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : idealny stan.
Silnik : Nie brzmi jak diesel, cihutki.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Niby głośne, ale po naprawie to ja nic w nim nie słyszę.
5,0
Całokształt
Auto mało awaryjne, wygodne, stosunek mocy do masy wypada naprawdę dobrze. Jeśli jest zadbane to służy bardzo długo. Karoseria w idealnym stanie, bez żadnych oznak rdzewienia po 16 latach od produkcji. A to wszystko w rozsądnej, stosunkowo niskiej cenie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie psuje się, nic nie cieknie, trzyma moc. Wydaje mi się, że jak jest dobrze rozgrzany to turbina załącza się przy 2000 obrotów, a jak dopiero co woda osiągnie odpowiednią temperaturę i można już go trochę pomęczyć to dopiero przy 2500 obrotów, takie odnoszę wrażenie, jak jest inaczej to proszę mnie poprawić.
4,0
Skrzynia biegów
Eleganckie przełożenie, jeżdżąc po mieście właściwie nie mogę wrzucić piątki bo się dusi. Jedyne co, to że po 16 latach CZASEM(nie wiem od czego to zależy) ciężko wbija na te "dolne" biegi, czyli chodzi mi o zmianę jedynka-wsteczny i na odwrót.
4,0
Układ jezdny
Jeśli chodzi o zawieszenie to wymieniałem łączniki stabilizatora, jeden to się urwał przy ostrzejszym zakręcie, oraz końcówki drążków kierowniczych bo były luźne, zbieżność ustawiona i zero problemów. Nic nie puka nie stuka, a głośne to było jak wszystko latało, po naprawie kompletna cisza, więc nie wiem o co chodzi z tym, że v40 ma głośne zawieszenie. Prowadzenie jest bardzo przyjemne, dość twarda, ciężka kierownica, ale reakcja i delikatność w ogóle nie dają odczuć żeby to był ani ciężki dąb, ani zapałka. Porównałbym raczej do trzciny na wietrze. Niepozorna, a wiatr nią tylko kołysze.
5,0
Karoseria
Bez żadnych oznak rdzewienia, kilka odprysków na drzwiach od uderzania nimi w ścianę, a ruda i tak nigdzie nie chce zawitać, po 16 latach jednak bym się spodziewał chociażby małego ogniska gdzieś przy nadkolach czy chociaż klapie bagażnika, ale nic, kompletnie nic nie da się znaleźć, miernik pokazuje że nie ma szpachli wszystko oryginalne, tłoczenia Volvo na blachach są, więc porządna robota z tą karoserią.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę mało widać w lusterku wstecznym, ale to może wrażenie z przesiadki z trzydrzwiowego hatchbacka. Te słupki ( to są A bodajże) nie ograniczają widoczności na boki jak to jest np. W golfie plus którym mam od czasu do czasu przyjemność jeździć. Jedyne na co zwraca się uwagę to przy dużym słońcu i odpowiednim kącie padania promieni długa deska rozdzielcza odbija się na przedniej szybie co czasem może irytować, ale nie jest tak źle jak myślałem. W każdym razie nie ogranicza tak bardzo widoczności.
5,0
Ergonomia
Wygodne fotele, odpowiednio twarde(wersja w skórze). Dość nisko się siedzi. Pojemny bagażnik jak na małe kombi i dużo miejsca dla pasażerów, chyba że mają dwa metry wysokości to może być mało. W piątkę już jest trochę ciasno, ale da radę, a dla czterech osób to bajka. Jeśli nie jadą same panny albo dwójka małych dzieci to ze spokojem sam bagażnik będzie załadowany nawet nie pod dach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronik działa aż za dobrze, można się przeziębić. Zimą jeszcze nie jechałem, ale latem woda nagrzewa się w momencie po prostu, więc myślę, że i ogrzewanie będzie w porządku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To już napisałem przy okazji ergonomii.
5,0
Wyciszenie
Zawieszenia nie słychać, silnik chodzi cihutko i równo i w ogóle nie brzmi jak te bociany w wagach co jest bardzo dużym plusem, bo oprócz pracy na niższych obrotach nie odczuwa się, że jedzie się dieselem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niektóre części drogie. Eksploatacja raczej na średnim poziomie. Rozsądnie, tak że nie złapiemy się za głowę. Chyba, że końcówki drążków kierowniczych po 70 zł za sztukę musimy kupić, ale to taki jeden szkopuł...
5,0
Stosunek jakość/cena
Cóż, jeśli chodzi o jakość to od Audi a4 czy nawet bym powiedział, że mercedesa w203 nie odstaje, a za cenę jednego z powyższych można mieć spokojnie 3 v40 w idealnym stanie, dlatego dalej dywagować nie będę.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wyżej wspomniane końcówki drążków kierowniczych i łączniki stabilizatora jednak dały po kieszeni. To tyle.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, odpukać w niemalowane.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
88,00 zł
6,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V40 I