Silnik
: Bardzo wysoka dynamika w porównaniu do jednostek o zbliżonych parametrach oraz wysoka kultura pracy.
5,0
Całokształt
Samochód posiadam od 5 lat. Rocznie pokonuję 20 000 km. Jak trzeba coś przewieźć (nieważne czy jest to materac, łózko w kartonach z IKEA, czy cokolwiek długiego) to zawsze się zmieści. Wie o tym cała moja rodzina i pomimo wielu samochodów o sporych gabarytach jakie są dostępne, zawsze gdy nie chce do jakiegoś SUVa, miniwana, osobówki "coś" wejść, to z pewnością wejdzie do Volvo. Nie wiem jak to możliwe, ale takie są fakty. Trochę długość samochodu przeszkadza na ciasnym parkingu, ale nie ma większych problemów z manewrowaniem, bo samochodów oferuje bardzo dobrą widoczność. Komfort podróżowania, wygoda foteli, wyciszenie kabiny (bardziej przeszkadza odgłos wiatru niż silnika), dobre nagłośnienie - to niezaprzeczalne atuty, przy których przestarzała deska rozdzielcza w ogóle schodzi na dalszy plan. A jeśli już przy desce jesteśmy, to jakość pokrywających ją materiałów, plastik użyty do jej wykończenia, wszystkie przyciski, klameczki i inne duperele są wykonane naprawdę bardzo dobrze. W związku z wykonywanym zawodem mam spory dostęp do samochodów nowych, prosto z salonu, marek niemieckich, koreańskich, francuskich i szczerze powiedziawszy, wiele z nich ma zachwycające deski rozdzielcze - dopóki nie dotkniesz materiałów. Dla mnie bardzo istotne jest to co odczuwam dotykając samochodu, a Volvo w tej kwestii ciężko przebić. Ale, to już temat na osobną rozprawkę... Silnik zaskakuje dynamiką (wiele nowych, większych i papierowo silniejszych diesli zostawia z tyłu) oraz kulturą pracy. Jest cichy. Wiele osób zwraca uwagę, że jeśli chodzi o hałas na zewnątrz, to bliżej mu do benzyny niż diesla. Szczególnie gdy stanie się za samochodem. Spalanie na poziomie 5,5-6 litrów, też mnie jakoś nie przeraża, aczkolwiek jest całkiem przeciętne. W tym roku w samochodzie zrobiłem przegląd 300 000 wymieniając oczywiście wszystko niezbędne podzespoły + to na co zwrócił uwagę mój mechanik. Odbierając samochód usłyszałem, że jego zdaniem, w związku z moim podejściem do serwisu V40, ten samochód w chwili obecnej mam 300 000 i kolejne 300 000 zrobi. Podsumowując: Pomimo posiadania odpowiedniej ilości środków na zakup dużo młodszego samochodu nie jestem tym zainteresowany. Pojazd spełnia wszystkie pokładane w nim nadzieje. Jest duży, wygodny, komfortowy, bezawaryjny (tak rzadko otwieram maskę, że aż się "cyngiel" zaciął, ale po przesmarowaniu WD40 działa jak nowy), świetnie sprawdza się w mieście i na trasie. Dodatkowo nie jest Passatem, Octavią czy Golfem kombi, zatem ma dużo bardziej interesującą bryłę. Samochód dla gościa jak ja - cały dzień w robocie, w weekend jakiś wypad, nie trzeba przy nim nic dłubać bo jest niezawodny :) Full racjonalne auto bez fajerwerków - POLECAM!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 115KM 85kW
[l/100km]