Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 I

Kuba, 6 lat temu
Silnik 1.9 TD 115KM 85kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 310 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW 1999-2004 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo wysoka dynamika w porównaniu do jednostek o zbliżonych parametrach oraz wysoka kultura pracy.
5,0
Całokształt
Samochód posiadam od 5 lat. Rocznie pokonuję 20 000 km. Jak trzeba coś przewieźć (nieważne czy jest to materac, łózko w kartonach z IKEA, czy cokolwiek długiego) to zawsze się zmieści. Wie o tym cała moja rodzina i pomimo wielu samochodów o sporych gabarytach jakie są dostępne, zawsze gdy nie chce do jakiegoś SUVa, miniwana, osobówki "coś" wejść, to z pewnością wejdzie do Volvo. Nie wiem jak to możliwe, ale takie są fakty. Trochę długość samochodu przeszkadza na ciasnym parkingu, ale nie ma większych problemów z manewrowaniem, bo samochodów oferuje bardzo dobrą widoczność. Komfort podróżowania, wygoda foteli, wyciszenie kabiny (bardziej przeszkadza odgłos wiatru niż silnika), dobre nagłośnienie - to niezaprzeczalne atuty, przy których przestarzała deska rozdzielcza w ogóle schodzi na dalszy plan. A jeśli już przy desce jesteśmy, to jakość pokrywających ją materiałów, plastik użyty do jej wykończenia, wszystkie przyciski, klameczki i inne duperele są wykonane naprawdę bardzo dobrze. W związku z wykonywanym zawodem mam spory dostęp do samochodów nowych, prosto z salonu, marek niemieckich, koreańskich, francuskich i szczerze powiedziawszy, wiele z nich ma zachwycające deski rozdzielcze - dopóki nie dotkniesz materiałów. Dla mnie bardzo istotne jest to co odczuwam dotykając samochodu, a Volvo w tej kwestii ciężko przebić. Ale, to już temat na osobną rozprawkę... Silnik zaskakuje dynamiką (wiele nowych, większych i papierowo silniejszych diesli zostawia z tyłu) oraz kulturą pracy. Jest cichy. Wiele osób zwraca uwagę, że jeśli chodzi o hałas na zewnątrz, to bliżej mu do benzyny niż diesla. Szczególnie gdy stanie się za samochodem. Spalanie na poziomie 5,5-6 litrów, też mnie jakoś nie przeraża, aczkolwiek jest całkiem przeciętne. W tym roku w samochodzie zrobiłem przegląd 300 000 wymieniając oczywiście wszystko niezbędne podzespoły + to na co zwrócił uwagę mój mechanik. Odbierając samochód usłyszałem, że jego zdaniem, w związku z moim podejściem do serwisu V40, ten samochód w chwili obecnej mam 300 000 i kolejne 300 000 zrobi. Podsumowując: Pomimo posiadania odpowiedniej ilości środków na zakup dużo młodszego samochodu nie jestem tym zainteresowany. Pojazd spełnia wszystkie pokładane w nim nadzieje. Jest duży, wygodny, komfortowy, bezawaryjny (tak rzadko otwieram maskę, że aż się "cyngiel" zaciął, ale po przesmarowaniu WD40 działa jak nowy), świetnie sprawdza się w mieście i na trasie. Dodatkowo nie jest Passatem, Octavią czy Golfem kombi, zatem ma dużo bardziej interesującą bryłę. Samochód dla gościa jak ja - cały dzień w robocie, w weekend jakiś wypad, nie trzeba przy nim nic dłubać bo jest niezawodny :) Full racjonalne auto bez fajerwerków - POLECAM!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V40 I