Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 I

darknoid, 13 lat temu
Silnik 1.9 TD 115KM 85kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 193 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW 1999-2004 - Oceń swoje auto
3,54
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik jest wspaniały.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Klimatronik, elektryka obsługi wentylatora;
Zawieszenie : Amortyzatory, tuleje wahacza, drążki
4,0
Całokształt
Ogólnie bardzo polecam samochód dla małych rodzin, oczywiście warto przebierać samochody przed zakupem, jedyna rzecz, która mnie niepokoi to taka, że jest to mój pierwszy Common Rail i mam nadzieje, że na swojej drodze nie spotkam markowej stacji paliw z \"chrzczonym\" paliwem. Samochód bardzo ładny, robi wrażenie, melomani też będą zadowoleni.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moim zdaniem silnik pracuje bardzo ładnie i ekonomicznie. Jest to Common Rail, więc trzeba uważać na paliwo. Autko wgryza się w asfalt od 1750obr./min. mogłoby być trochę wcześniej ale i tak jest pięknie. Wyczytałem gdzieś, że jedną z wad tego autka są (niestety) zawory paliwowe, nie doświadczyłem i mam nadzieję, że nie doświadczę. POLECAM!
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wskakują bardzo ładnie, nie miałem problemów z wyskakiwaniem biegów czy ubytkiem oleju w skrzyni biegów. Wyczytałem, że olej ze skrzyni lubi uciekać. Nie doświadczyłem.
3,0
Układ jezdny
Jeden z negatywnych elementów samochodu. Kupiłem samochód ze (pewnie przekręconym) stanem licznika 180,000km, po przejechaniu wiedziałem, że co amortyzatory z tyłu będą do wymiany, po sezonie zimowym (i zaliczonych dziurach) amortyzatory przód do wymiany, coś stuka, puka, jeszcze nie sprawdzałem. Ale jestem pewien, że autko na Polskich drogach łatwego życia nie będzie miało (ale które ma?)
Komfort
3,0
Widoczność
Lewy i prawy słupek z przodu potrafi na prawdę mocno przysłonić. Powstaje duży, martwy punkt. Raz miałem sytuację, gdzie wjeżdżając na rondo, nie zauważyłem samochodu będącego na rondzie ponieważ całkowicie schował się za słupek. Na szczęście hamulce są dobre. Teraz każdy wyjazd ze skrzyżowania czy wjazd na rondo odbywa się poprzez rozglądanie się czy NA PEWNO nic tam nie ma, głowa w przód, głowa w tył i heja.
3,0
Ergonomia
Obsługa potrzebnych funkcji podczas jazdy jest w porządku.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Fabrycznie Klimatronik jest made in Poland, nie mam za dobrych doświadczeń z klimatyzacją ponieważ kupiłem autko z (lekko!?!) uszkodzoną klimatyzacją/ogrzewaniem. Problem występuje po stronie elektryki. Włączając sobie nawiew na np. 3, wariuje i wieje raz 2, raz 5, raz 3, potem stoi na 3, i znów szwankuje, czasami denerwuje ale ogólnie nie jest źle. Może to wyjątkowy problem a nie jakaś wada produkcyjna.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Hmm... dość subiektywna kategoria, bo wszystko głównie zależy od tego czym jeździliśmy poprzednio. Powiem tak, w porównaniu z Audi 80 B4, jest mało miejsca. Czasami nawet trudno zmienić ustawienie nachylenia oparcia, kiedy ma się zegarek na ręku, bo ręką ledwo co wchodzi. Żona nie może już usiąść w siadzie skrzyżnym :P na fotelu, a w Audi mogła hehe, a drobna z niej osóbka. Przestrzeń dla pasażerów do przyjęcia, bagażnik (w kombi), wcześniej wspomniałem, że jest to bardzo, bardzo małe kombi. Ale za to ładne.
4,0
Wyciszenie
Silnik common rail robi swoje, jest cichy więc i w środku mało słychać (po rozgrzaniu), druga rzecz to opony, w zależności jakie mamy tak będzie w środku pod względem dB. W moim odczuciu wyciszenie jest w porządku.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik bardzo ekonomiczny, ok. 5,7l/100km na trasie, w mieście oczywiście odpowiednio więcej, jeśli chodzi o eksploatacje, ceny części są średnie jak na tą klasę samochodu. Mało zamienników ale przez to będziemy mieli części lepszej jakości. Naprawy, tak jak wszędzie, w zależności ile Pan \"Gienek\" powie, nie jest to specjalnie trudne autko do naprawy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Diesle są w cenie. Zawsze chciałoby się taniej. Za wartość Volvo V40 z silnikiem Diesla można dostać benzynę z niezłym wyposażeniem i młodszym rocznikiem. Zobaczymy czy tendencja opłacalności Diesla się utrzyma w dobie drogiej ropy. Osobiście jestem ZAWSZE za silnikami wysokoprężnymi, natomiast zastanawiałem się nad kupnem benzyny i zamontowaniem instalacji gazowej, ale postanowiłem zainwestować w wiek auta niż w instalację gazową.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- Klimatronik, awaria w elektryce; (szaleje); - siłowniki w klapie bagażnika; (słabe); - trzeszcząca deska rozdzielcza; - subwoofer i tradycyjnie membrana;
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- zawieszenie (słabe);

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V40 I