Silnik
: Rewelacyjna francuska jednostka napędowa na listwie paliwowej Common Rail - Charakteryzuje się na prawdę dobrymi osiągami przy niewielkim apetycie na paliwo. POLECAM !!!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Z moich informacji wynika, że zawieszenie to największy problem w tym aucie.
5,0
Całokształt
Moim zdaniem to świetny balans pomiędzy jakością i ceną. Mając VOLVO jeździsz jednym z najbezpieczniejszych samochodów jakie kiedy kol wiek zbudowano. Prestiż i elegancja bez cienia tandety powoduje mój uśmiech za każdym razem kiedy wsiadam do tego samochodu i smutek kiedy z niego wysiadam. Tym autem chciał bym tylko jeździć i jeździć.
Wrażenia
4,0
Silnik
Co prawda nie jest to 130koni ale 115 wystarcza w zupełności do poruszania się po mieście i wyprzedzania na trasie. Jednostka bardzo elastyczna i oszczędna jeżeli umiesz posługiwać się pedałem gazu. Francuskie dCi w konfiguracji Volvo jest praktycznie bez awaryjny pod warunkiem wlewania dobrego paliwa. Słyszałem o egzemplarzu który zrobił ponad 500000 bez remontu - to naprawdę wynik godny mercedesa w swojej klasie.
4,0
Skrzynia biegów
Szkoda, że tylko pięcio biegowa ale i ona wystarcza do ekonomicznej jazdy z prędkością 130 - 150km/h. Biegi "wchodzą" precyzyjnie i bez żadnych zgrzytów.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jako, że moje auto jest z Holandii pracuje bez najmniejszego problemu na polskich drogach. Bardzo dobrze tłumi dziury i inne nierówności nawet przy mniejszych prędkościach.
Komfort
5,0
Widoczność
W porównaniu do mojej astry widoczność jest dużo lepsza, chociaż by ze względu na umiejscowienie słupka nieco dalej aniżeli w OPLU. Tylna szyba w kombi pokazuje wszystko nieco bliżej niż jest w rzeczywistości ale to raczej zaleta niż wada.
5,0
Ergonomia
Wiadomo jak to w VOLVO, wszystko jest na swoim miejscu i z intuicyjną prostotą. Wsiadając do samochodu poczułem się jak robiony był by pode mnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W mojej wersji mam klima-tronik, ustawiam tryb AUTO i a resztą zajmuje się komputer. Świetna rzecz, zwłaszcza przy zaparowanych szybach - przy ustawieniu nawiewu na szyby klimatyzacja uruchamia się automatycznie błyskawicznie odparowując całą kabinę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to Peugeot 406 czy VOLVO S80 ale dla kogoś kto ma do 180cm wzrostu miejsca jest w sam raz. Wyższe osoby mogą odczuwać lekki dyskomfort no ale nie można mieć wszystkiego.
5,0
Wyciszenie
W moim aucie szum wiatru słychać dopiero po przekroczeniu 140 - 150km/h. Szwedzi naprawdę się postarali bo nawet jadąc szybciej bez problemu można rozmawiać z innymi osobami jadącymi z nami.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy tych gabarytach i takim silniku nie mogło być lepiej. Minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć na trasie Koszalin - Inowrocław (ECO-DRIVING) to 5,12l/100km przy prędkościach do 120km/h. Oczywiście mam tu na myśli płynną jazdę bez szaleństw i ze spokojnym używaniem pedału gazu. Myślę, że można by zejść niżej ale jazda przez 400km z prędkością 80km/h to żadna frajda.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ponad czasowa sylwetka i materiały zastosowane w tym samochodzie stoją na bardzo wysokim poziomie nawet w moim ośmioletnim aucie. Spasowanie elementów jest niemal idealne a większość detali wygląda tak jak by auto dopiero opuściło fabrykę. Niejeden japoniec czy Niemiec będzie trzeszczał i skrzypiał mając tyle lat.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpukać ale nie słyszałem aby w tym modelu były jakieś problemy z elektryką czy innymi podzespołami. To moje drugie VOLVO i ani w poprzednim ani w tym nie wyszło na jaw nic niepokojącego.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedynym mankamentem jest jakość paliwa. Jeżeli masz zamiar lać byle co to kup sobie słabszą wersje na pompo wtryskiwaczach. W wersji 115km dCi w układzie Common Rail trzeba lać dobre paliwo bo inaczej czeka nas kosztowna naprawa układu wtryskowego.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 115KM 85kW
[l/100km]