Wspaniałe auto o pieknej klasycznej linii z lekkim sportowym zacięciem i doskonałym wyposażeniem, w surowej acz przytulnej oprawie. Auto nie rzuca się w oczy ale każdy koneser dostrzeże w nim wspaniałą szwedzką klasę. Auto dodaje kolorytu i charakteru na drogach przepełnionych bezimiennymi VW i BMW. I to nagłośnienie.. seryjnie wbudowane radzi sobie z każdym dźwiękiem. Kto jeździ Volviakiem ten rozumie. Pomimo kilku wad stawiam 5.
Wrażenia
4,0
Silnik
Za silnik stawiam ogólnie 4 z niewielkim plusem. Bardzo lubię ten delikatny pomruk diesla. Trzeba przyznać, że przydałoby mu się parę koni więcej. Pierwszy i drugi bieg trochę zamulony. Na trójce idzie jak burza. Z wyprzedzaniem długiego TIRA nie ma problemów najmniejszych. Elastyczność jak to w dieslu doskonała.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bez oporów. Biegi wchodzą delkiatnie. Drążek zmiany biegów można obsługiwać dwoma palcami. Jedynie na trasie przydałby się bieg 6.
5,0
Układ jezdny
Trochę za twarde i głośne zawieszenie. Ale mimo wszytko daję 5 bo gdyby drogi były lepsze problemu by nie było. Można się przyzwyczaić. Drogi natomiast trzyma się doskonale. Nie straszne mu koleiny, boczne wiatry, czy ostre zakręty.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie 5 bo przednie słupki trochę ograniczają widoczność i pieszy potrafi czasem zaskoczyć na pasach. Z tyłu jak to w kombii... Czujnik parkowania w tłocznym i ciasnym mieście bardzo się przydaje.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i jak należy. Do podstawowych funkcji rąk nie musimy angażować szczególnie. Szkoda tylko że radio nie jest trochę wyżej.. ale to szczegół w zasadzie. Więc 5.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik skuteczny w 100%. Kabina nagrzewa się bardzo szybko. Ogrzewanie foteli przy skórzanej tapicerce zimą ratuje d..sko. Mam jedynie małe \"ale\" co do samej wentylacji. Kiedy na zewnątrz jest dużo wilgoci bądź też różnica temperatur większa, tylne szyby wiecznie zaparowane. Przy manewrowaniu trochę staję się to upierdliwe. Przydałby się nadmuch na boczne szyby w części bagażowej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu brak zastrzeżeń. Fotele przewygodne! Nawet po długiej jeżdzie plecy i niżej nie bolą. Miejsca wystarczająco dużo. Jednak z tyłu zaskakująco go malo jak na gabaryty auta. 4 osoby średniego wzrostu jadą wygodnie. Jednak gdy z przodu usiądzie dryblas to pasażer z tyłu może nabawić się klaustrofobii. 4-
4,0
Wyciszenie
Przyjemny pomruk diesla do 130. Potem robi się głośniej. Ale, które auto tej klasy jest ciche powyżej tej prędkości.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście przy spokojnej jeździe 6,5-7. W przypadku cięższej nogi 7-7,5. A w trasie potrafi spalić 5 litrów. Srednio w cyklu mieszanym 70% miasto 30% trasa spala 7 litrów. Rewelacją to nie jest ale żarłokiem też nie można go nazwać. 4+ Obalam twierdzenie, że części do Volvo są wyjątkowo drogie. Auto jest po gwarancji więc nie znam cen serwisu autoryzowanego. Ale, który serwis jest tani?
5,0
Stosunek jakość/cena
Nic dodać nic ująć. Po prostu 5.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyne co mnie drażni to odrobinę trzeszczące plastkiki. Dlatego tylko 3 ale z plusem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tym bardziej. Wspaniałe, niezawodne auto.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 115KM 85kW
[l/100km]