Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 I

Greg, 13 lat temu
Silnik 1.9 TD 102KM 75kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 198 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo V40 I 1.9 TD 102KM 75kW 1999-2004 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : na razie bezawaryjny z wystarczającą mocą
4,0
Całokształt
Ogólnie jestem zadowolony z wyboru. Cieszy wzrok, mimo upływu lat. Autko wystarczające dla rodziny z dwójką dzieci. Ceny napraw i części nie są tak wysokie jak kiedyś, można nawet powiedzieć, że są niskie. Auto posiada dobre jakościowo materiały i wykończenia, dobrze się prowadzi, jest bezawaryjne ( pod warunkiem że kupimy auto po lifcie). Mam nadzieję że posłuży jeszcze kilka lat.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ogólnie dobra kultura pracy, jak na 102 KM wystarczający do jazdy po naszych drogach. Dynamika na czwartym i piątym biegu bardzo dobra, wyciszenie mogłoby być trochę lepsze.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest precyzyjna, chodzi lekko, biegi nie haczą nawet w mroźne dni, to nie ta sama skrzynia, co przed liftem, ale dużo lepsza.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie sztywne, przez to mniej komfortowe, ale samochód pewnie się prowadzi. Na dziurawych i łatanych drogach słychać jakby stuki ( może czas już coś wymienić ). Trzeba uważać na zbyt mały prześwit, lubi zahaczyć o koleiny.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki jest dobra. Gorzej z cofaniem, ponieważ jeszcze nie wyczułem jego długości i niepewnie parkuję tyłem na parkingach przy supermarketach.
4,0
Ergonomia
Przełączniki i deska rozdzielcza są czytelne, dobrze oznaczone. Trochę słabe podświetlenie na panelu środkowym, może to wina żarówek ? Brakuje mi podświetlenia przycisków świateł halogenowych i przeciwmgielnych.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brakuje mi klimatronika, poza tym dobrze grzeje zimą i chłodzi latem. Szyby nie parują nawet przy czterech osobach w deszczowe, zimne dni. Mam webasto, więc nie narzekam na ogrzewanie zimą, chociaż i tak kabina długo się nagrzewa.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wystarczająco dużo miejsca, niestety kosztem pasażerów. Z tyłu wygodnie tylko dla dzieci. Są pewne trudności z wsiadaniem na przednie fotele. Jeżeli ktoś poszukuje auta obszernego, to volvo nie spełni jego oczekiwań.
4,0
Wyciszenie
Silnik mógłby być lepiej wyciszony, poza tym opory toczenia i szum z zewnątrz znośne. Najwygodniej podróżować tak do 120 km/h. W środku nic nie trzeszczy i nie stuka.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie miasto 7,5 litra, trasa około 5,5 litra tak do 120 km/h. Średnie spalanie komputer pokazuje 6,7 litra ( jeżdżąc do pracy lekko ponad 10 km )
5,0
Stosunek jakość/cena
Przede wszystkim bezpieczny, z dobrym wyposażeniem, z niskimi cenami części zamiennych. Poza tym dostajemy dobre jakościowo materiały wnętrza, ocynkowane nadwozie, bezawaryjny, jak do tej pory silnik i układ przeniesienia napędu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez niespełna dwa lata NIC. No może przepalanie żarówek przednich świateł i wymiana raz w roku. W astrze z 92 roku żarówki zmieniam dużo rzadziej :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mimo przebiegu 197 tys ( ja zrobiłem już 20 tys ) moje volvo nigdy nie zawiodło. Nie zrobiło nawet głupiego ruchu w stylu - zgasło z niewiadomej przyczyny, czy też nie chciało zapalić. Akumulator jeszcze ma oryginalny od nowości.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 102KM 75kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V40 I 1.9 TD 102KM 75kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V40 I