Układ elektryczny
: ogrzewanie tylnej szyby, instalacja elektryczna
5,0
Całokształt
Auto polecam, piękne, żwawe, przyjemne i co ważne bezpieczne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Rewelacyjny w wyższych zakresach, średnio na pierwszym i drugim biegu. Zbiera się doskonale, jazda to sama przyjemność.
3,0
Skrzynia biegów
Jedynka i dwójka zdecydowanie za krótkie, reszta rewelacja. Plastikowe elementy szybko ulegają uszkodzeniu, póki co mnie to nie spotkało, ale koszt naprawy śmiesznie niski więc bez problemu.
Na trasie oczywiście przydałby się 6 bieg.
4,0
Układ jezdny
Tutaj jest bardzo dobrze, dobrze wybiera nierówności. Zawieszenie zbyt delikatne na nasze drogi, ale szczerze nie ma doskonałego na takie warunki.
Komfort
5,0
Widoczność
Zarówno z przodu jak i z tyłu idealnie.
5,0
Ergonomia
Nic dodać nic ująć, wszystko pod ręką, dobrze rozlokowane, widoczne i przejrzyste. Może schowki w drzwiach mogłyby być trochę większe ale jest ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi, ogrzewanie nagrzewa sie perfekcyjnie szybko. Szyby trochę parują ale można sobie z tym poradzić.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera ok (mam 180cm wzrostu), na tylnych siedzeniach jest gorzej, ale porażki nie ma.
4,0
Wyciszenie
Przy sporych prędkościach słychać, po za tym jest ok.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj jest miód, spalanie w mieście lekko ponad 7 litrów a na trasie jeszcze lepiej. Aż chce się jeździć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie serwisuje w sieci Volvo więc nie narzekam na ceny. W porównaniu z Fordem Focusem, bez różnicy. Ceny zbliżone.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpukać nic specjalnego się nie dzieje. Naprawiałem ogrzewanie tylnej szyby, oprócz tego reszta działa.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawieszenie będzie do zrobienia, ale w każdym aucie na naszych drogach coś się z nim dzieje. Bardzo możliwe, że za jakieś parę, paręnaście tysięcy kilometrów poduszka pod skrzynią.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 102KM 75kW
[l/100km]