Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 I

patryk_kirejczyk, 5 lat temu
Silnik 2.0 T4 200KM 147kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 260 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volvo V40 I 2.0 T4 200KM 147kW 1999-2004 - Oceń swoje auto
3,29
20% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Powiedziałbym, że kocham i jednocześnie nienawidzę tego auta. Drugi raz bym nie kupił.
Wrażenia
3,0
Silnik
Bardzo dynamiczny, nożna niejednemu utrzeć nosa a pali tyle co zwykle 1,8 czy 2,0. Niestety w moim przypadku pękła tuleja i silnik szlak trafił. Objawy niemal identyczne jak przy uszczelce. Z tego co się zorientowałem prędzej właśnie pęknie tuleja niż wydmucha ww uszczelkę. Sprawa bardzo kosztowna gdyż bardzo ciężko o nieuszkodzony dół. Przelewa paliwo przez co spalanie nie jest małe. Pełnoletność i kolejne awarie jak chłodnica oleju, czujniki ciśnienia doładowania, położenia walka, zawór faz rozrządu, cewki i wiele innych.
5,0
Skrzynia biegów
Zwyczajnie spełnia swoje zadanie. Trochę mi brakuje 6 ale to nie powód by odebrać gwiazdkę.
4,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi, zawieszenie nie jest skomplikowane w budowie, proste i niedrogie w naprawie. By zwiększyć komfort i bezpieczeństwo dokupiłem rozpórkę kielichów u znanego producenta co jeszcze bardziej poprawiło sterowność. Dobre opony i auto nie ulegnie żadnym poślizgom.
2,0
Karoseria
Rdzewieje, rdzewieje i jeszcze raz rdzewieje. Ruda najbardziej ukochała progi, nadkola nawet ‚od srodka’ warto sprawdzić blachy nad plastikowymi nadkolami bo można się zdziwić. Lakier sam z siebie nie jest tez jakiś strasznie imponujący. Uwaga na atrapy, zwłaszcza w wersji sport po lifcie, biorąc pod uwagę wartość auta stanowczo za drogie. Polecam zmienić grill na poliftowy, nawet chiński-auto młodnieje i wyglada zupełnie inaczej.
Komfort
2,0
Widoczność
Tutaj bardzo słabo, słupki A zasłaniają bardzo dużo, deska rozdzielcza odbija się w przedniej szybie dając efekt zaparowanej/brudnej i w słoneczne dni nie widać dosłownie nic. To nie jest kwestia porysowanie szyby gdyż wymieniłem ja na nową, jest lepiej ale nie ma żadnej rewelacji.
3,0
Ergonomia
Największe minusy omówił pewien znany youtuber , ciężko się wsiada i wysiada z auta dla osób wyzszych a nawet średniego wzrostu. Gdy już się usiądzie i dostosuje fotel jest fantastycznie, jeździłem audi, mercami, topowymi fordami i innymi bardzo komfortowymi autami ale jednak pozycja za kierownica tu jest DLA MNIE najlepsza. Można wygodnie podróżować w 4 średniego wzrostu osoby ale tez bez szału. Przestrzeń ładunkowa duża ale strasznie nieustawna ze względu na mocno wystające nadkola i wręcz beznadziejny właz tylnej klapy, paczka styropianu w całości to już dramat.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń, wystarczy dbać o układ i czyścić raz na jakiś czas.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Znośnie. Opisałem w ergonomii.
4,0
Wyciszenie
Jak na te lata bardzo spoko, podróże do 150-170 km/h są w miarę komfortowe, jednak mamy tu pełnoletnie auto, potrzebuje wymiany kilku uszczelek i innych tego typu części.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Swoje pali, części nie są jakieś tanie, jeśli dopadnie nas pech czekają nas drogie naprawy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tanie w zakupie, wygodne i spore auto.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W moim przypadku bardzo wiele pojedynczych czujników, od 40 do 300zl. Jak już pisałem, uwaga na dokładki i grill, stanowczo za drogie.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria silnika przy 245k naprawa prawie 4 tysiące. Dużo niedużo ale w aucie za 10k to 40% ceny. Nigdy nie żałuje na auto, po zakupie przy 200k duży serwis lany pełny syntetyk LM 5w30, tylko oryginalne części żadnego podkręcania mocy a jednak pękła tuleja. Nie był tez palowany bo zwyczajnie nie mam gdzie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T4 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V40 I