Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 I

maniek, 13 lat temu
Silnik 2.0 T4 200KM 147kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 175 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo V40 I 2.0 T4 200KM 147kW 1999-2004 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : czy można jeszcze szybciej pokonywać zakręty?
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : 7 różnych przepalonych żarówek w ciągu roku to trochę dużo... na szczęście mało kosztują
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Z początku zaskoczeniem była dla mnie moc-może to tylko 200KM ale to aż 300 NM... później elastyczność... spokojnie można jeździć w zakresie 1500-2500 obr... na piątym biegu daje to wtedy zakres od ok 70km/h do ok 120km/h wtedy spala 9,0 litrów benzyny lub 11,0 gazu a auto świetnie przyspiesza dopóki na obrotomierzu nie pojawi się 5500obr... daje to duże możliwości na niższych biegach. kultura pracy mogła by być lepsza, bo przy niskich prędkościach silnik nie wydaje najlepszego dźwięku. No i nie jest to silnik z gatunku bardzo żwawych. Przygazówki na biegu jałowym nie dadzą takiego efektu jak w wysokoobrotowym silniku, że wskazówka obrotomierza będzie się przemieszczać z prędkością światła -raczej powoli, ale z ogromną siłą...
4,0
Skrzynia biegów
póki co nie podoba mi się jej praca - to nie jest to czego oczekiwałem... niby działa bardzo lekko i precyzyjnie, ale może nie mile zaskoczyć - nie wiem czy to wina zużycia czy moja, ale zdarzyło mi się że podczas bardzo szybkiego wrzucania biegu, zazgrzytało, tak jakbym za szybko sprzęgło puścił i chciał wrzucić bieg. Nie zdarzało mi się to w poprzednim aucie, w którym zrobiłem ponad 100tyś km.
4,0
Układ jezdny
kolejną rzeczą po silniku która mnie zaskoczyła w tym aucie to zawieszenie... nie wiedziałem że tak szybko można pokonywać zakręty... kiepska trakcja na mokrym i na śniegu... - to wina duże mocy na jedną oś... przy wyłączonym systemie przeciw boksowaniu kół, koła potrafią zaboskować nawet powyżej 100km/h na 3 a nawet na 4 biegu!!!
Komfort
5,0
Widoczność
do przodu i na boki ok. do tyłu tak jak to w kombi - raczej nie dla kiepskich kierowców... ale w suvach jest pewnie jeszcze gorzej...
5,0
Ergonomia
wszystkie przełączni pod ręką. bez zbędnych udziwnień, trochę małe schowki w drzwiach, i na rękawiczki, ale za to mam 2 schowki w podłokietniku, oraz kieszenie w siedzeniach (w każdym)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie dużo szybciej niż w golfie 1.8 benz, audi a4 1.9tdi, oraz audi 100 2.5tdi... a ponoć diesel D5 od volvo (V70) jest w tej materii najlepszy (9 min trwa ogrzanie od -10 do +22) a wymiana termostatu który może jest częstą przyczyną, kiepskiego ogrzewania laikowi zajmie 15 min... klima ta sobie działa, ale mimo to daję 5 gwiazdek bo jeszcze nie dawałem klimy na serwis więc nie wiem czy ten tym tak ma czy raczej to wina usterek...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie jest to super przestronne auto, ale za to jest poręcznym kombi... 4 osoby + bagaże to wszystko co można upakować i przy takim załadunku będzie już ciasno...
5,0
Wyciszenie
dopiero powyżej 160 robi się głośno - testowałem na niemieckich autostradach ;D
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
9l benzyny przy bardzo spokojnej jeździe w trybie mieszanym, ale jeszcze bez eko-drivingu 11,0 gazu z lekkim eko-drivingiem. Przy średnim wykorzystaniu silnika pali ok 12,5 gazu i co ciekawe nie rośnie już później bardzo... jak na auto które waży 1400kg i ma 200KM to całkiem nieźle... golf III który miał 90KM i ważył 1020kg palił mi regularnie 10-11 litrów gazu. Spokojnie może to auto utrzymać osoba zarabiająca na czysto 2000zł/m. Kompletny rozrząd z allego to koszt ok 450zł, komplet hamulców na przód dobrej jakości to również kosz ok 400zł, termostat - 30zł, często przy gazie trzeba zaglądać do świec, przewodów zapłonowych, filtru powietrza, filtra gazu i cewek. Te ostatnie oryginalne są dość drogie (350zł/szt - a potrzebne są dwie) i brak jest zamienników, ale samemu można je za 10zł zregenerować. Jeżeli lubi się majsterkować - to wystarczy się zapisać na forum i będzie dużo taniej w utrzymaniu.
5,0
Stosunek jakość/cena
za kilkanaście tysięcy otrzymujecie usportowione auto które przeciętny kowalski jest w stanie utrzymać... o ile nie ma innych sporych wydatków... do tego bezpieczne jak na swój wiek - V40 jaki pierwsze w swoim segmencie uzyskało w 1996 roku 4 gwiazdki w crash teście. W T4 w standardzie jest 6 poduszek powietrznych w tym kurtyny powietrzne, a w opcjach wyposażenia jest kratka oddzielająca przestrzeń ładunkową od pasażerskiej, specjalna kanapa dla dzieci (15-36km)-nie trzeba fotelika, a także mocowania fotelików isofix, które powszechne stały się u konkurencji dopiero w 2005 roku...
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
dużo psujących się drobiazgów - szczególnie oświetlenie wnętrza, przełączników, tylna wycieraczka, termostat, drobne wycieki płynu z układu sprzęgła, uszczelki przy rurze doprowadzającej olej to turbo, nieszczelność na układzie wydechowym
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
uszczelka silnika na wysokości wału korbowego - żeby zrobić to trzeba wyjmować silnik i skrzynię...

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T4 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V40 I 2.0 T4 200KM 147kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,50 zł
9,2
l/100km
12,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V40 I