Największy minus modelu do 1999 roku to zawieszenie. Auto w zasadzie bez zastrzeżeń. Wydaje mi się, że model V 40 T4 po roku 2000 w dobrej wersji i tuningu elektronicznym na ok. 240-250 KM z przyspieszeniem ok. 6 s i V max 250 km/h (obecnie w słabszym 2.0 T mam ok. 210 KM przyspieszenie ok. 7 s i V max 240 km/h) byłby idealnym kompromisem pomiędzy małym samochodem rodzinnym, a sportowym. Auto nie wyróżniające się na ulicy, bez zbędnych bajerów wizualnych, mogące podniść ciśnienie nie jednemu "bajerancikowi" w jakimś super bolidzie. Jednym słowem polecam!
Wrażenia
5,0
Silnik
40 km/h oraz 240 km/h na piątym biegu!
4,0
Skrzynia biegów
OK
3,0
Układ jezdny
tył "ucieka" na zakrętach, w modelu po 2000 r. jest lepiej; problemy z tylnymi kołami opcierającymi o przednią część tylnego nadkola - do zlikwidoqwania poprzez zamontowanie elementów metalowo-gumowych z nowego modelu
Komfort
4,0
Widoczność
OK
4,0
Ergonomia
OK
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
OK
4,0
Wyciszenie
OK
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnie zużycie w mieście ok. 12 l, w trasie ok. 9 l; ceny zróżnicowane w ależności od serwiów - autoryzowanych lub nieautoryzowanych
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę cenę nowego V 40 T 4 wynoszącą w zależności od wedsji od 125000 zł do no może 140000 zł BRUTTO już po tuningu oraz renomę marki czy przeznaczenie auta to jest bardzo OK.