Mam niecały rok. Przejechałem 20tys km. Nic się nie psuje. W środku cicho. Nie trzeszczy i nie stuka. Wszystko działa. Czego chcieć więcej od 14 letniego pojazdu? I to po przejściach - co prawda nie bardzo niszczących (lewa strona, oraz tył ale bez naruszenia podłużnic i i nnych istotnych elementów - to jeszcze w słonecznej italii)
Zużycie paliwa - wysokie - jak w każdym Volvo. Poza tym mimo że LPT to turbo aby żyć musi pić ;)
Niezawodność - fantastyczna
Przyjemnośc z jazdy - doskonała.
Wrażenia
5,0
Silnik
Fantastyczny silnik. Bardzo dobra elastyczność. Moment dostępny od 2tys obrotów. Miło się jeździ, nie ma problemów z wyprzedzaniem. Turbo LPT działa bardzo łagodnie ale skutecznie.
Tak dla innych jeżeli nie wiedzą: to NIE są francuskie silniki tylko szwedzkie!! W Lagunach montowane były SZEWDZKIE benzyny a Volvach V/S40 francuskie (niestety) diesle.
PS. Ciekawostka dropsa: Szwedzki producent przewiduje PREWENCYJNĄ wymianę panewek po przebiegu około 500tys. km
4,0
Skrzynia biegów
Czasami haczy wsteczny. Poza tym precyzyjnie, nie za długo nie z krótko tak w sam raz. Mam skrzynkę M56 (bez \"kółka\" dla biegu wstecznego. Jest lepsza niż tzw. \"francuska\". Niemnjej poprzednie V40 miałem z francuską i też nie narzekam. Podstawą w tej francuskiej jest wymiana tulejek zewnętrznego mechanizmu. I działa jak nowa!
5,0
Układ jezdny
Moim zdaniem oczywiście. Dość precyzyjne prowadzenie, zadawalająca stabilność. Dużo lepiej niż w Vectrze, Fiacie Siena czy Avensisie. (wiem mama porównanie)
Komfort
5,0
Widoczność
W każdą stronę absolutnie bez zastrzeżeń. Ponadto duże lusterka.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu i wzasięgu ręki. Nie mam uwag. NMoże taka drobna - u mnie po stronie pasażera, w drzwiach, nie ma przycisku podnoszenia/opuszczania szyb. A przydałby się.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Śiwtnie i szybko się nagrzewa. Doskonale chłodzi. Automatyczna klimatyzacxja czasami co prawda dziwnie dmucha ale skutecznie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera z przodu - bardzo dobrze. Gorzej z tyłu. Mam 190cm i za mną może usiąść ktoś raczej niewysoki lub dziecko. A i tak miejsca na nogi będzie niewiele.
5,0
Wyciszenie
Zasdkoczyło mnie bardzo na plus. W V40 2.0 które miałem poprzednio było dużo głosniej. W obecnym wyciszenie jest bardzo dobre.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa : 6.5-11 w zlaęzności od cięzkości nogi. Średnia z 400km przejechanych w 4.5h (większośc nie po autostradzie ;) )10l/100km. W druga stronę nie przekraczając 120km/h - 7l/100
NAparawy - a co to?
Zużycie oleju - oceniam na około 200ml-300ml/10000. Nie dolewam między wymianami.
Dużo dobrych i niedrogich zamienników.
Nieautoryzowany warsztat znający się na volvo utrzymuje koszty na rozsądnym poziomie
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja!
Na rynku jest dużo cześci używanych oraz zamienników. Nie można narzekać absolutnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pompka spryskiwacza szyby przedniej - używana z montażem 60PLN.
Poza tym nic.
Jak na 14 letni samochód to chyba nieźle?
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie psuje.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 T 160KM 118kW
[l/100km]