Ogólnie przeciętnie, silnik w połaczeniu z aut skrzynią biegów doskonale sprawdzaja się w tak zakorkowanym mieście. Generalnie największą zaletą to jest własnie połączenie elastycznego silnika z automatem
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik elastyczny, niezły moment obrotowy (240 Nm) utrzymywany od nieco ponad 2 000 obr/min do ponad 4 000 obr.min, kultura pracy silnika poprawna
4,0
Skrzynia biegów
automatyczna bez sekwencyjnej zmiany, zmienia biegi sprawnie poza dośc wolnym startem. Skrzynia 5 biegowa z małym nadbiegiem który jeszcze obniża obroty o ok. 200 obr./min
Przy 140 km/h - 3 000 obr/min.
4,0
Układ jezdny
Poprawny-nie tak dobry jak w Alfie 156.
Natomiast na pewno znosi znacznie lepiej stan naszych dróg
Komfort
3,0
Widoczność
W zasadzie w porządku choć dla niższych osób widoczność utrudniona
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, może poza właczikiem wycieraczek tylnej szyby (do przyzwyczajenia)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja (automatyczna) wydajna, ogrzewania również bardzo sprawne
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Obecnie w tek klasie nowsze auta oferują więcej, ale nie ma tragedii. 4 osobowa rodzina sie pomieści
3,0
Wyciszenie
Do 140 km/h ok. Powyżej tej prędkości słychać coraz głośiejsze szumy opływającego nadwozie wiatru
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Automat plus 2.0T dają śr. zużycie paliwa na poziomie 13.5l benzyny na 100 km, co daje ok. 16l gazu - miasto
oraz od 9 do 11l na 100 km (benzyny), czyli 11l - 13l gazu - trasa (130 km/h -160 km/h)
Dość drogie cześci
3,0
Stosunek jakość/cena
Również przeciętnie. Jakość materiałów zastosowanych do wykończenia wnętrza jest ok. choć plastiki potrafia poskrzypiec na gorszych drogach
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jakies pierdoły czasami wyskakuja: np. żarówki
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 T 160KM 118kW
[l/100km]