Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 I

zgoda, 14 lat temu
Silnik 2.0 T 160KM 118kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 189 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V40 I 2.0 T 160KM 118kW 1997-2004 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Masa przemyślanych drobiazgów ułatwiających życie kierowcy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : wycieraczki reflektorów
Zawieszenie : drążki redukcyjne z tyłu - niby tania rzecz, ale wymiana czasochłonna
4,0
Całokształt
Jeździ się fantastycznie i to jest najważniejsze - auto ma cudowne przyspieszenie, wygodne fotele i świetne ogrzewanie. Nic tylko wsiąść i jechać... a potem nie wysiadać, tym autem naprawdę chce się jeździć. :) Nie jest to auto doskonałe, bo takich zwyczajnie nie ma, ale do doskonałości (w swojej klasie) mu blisko.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dwulitrowy silnik z niskociśnieniową turbosprężarką to jest to - żadnej "turbodziury", ciągnie od samego dołu aż do odcięcia. TS zaczyna ładować ok. 1800 obr/min, pełne ciśnienie doładowania daje ok. 2200 obr/min i utrzymuje je do końca. Intercooler jest mały, więc i turbodziura praktycznie niezauważalna.
2,0
Skrzynia biegów
Pomimo że skrzynia to M56, to do ideału jej daleko - powiedziałbym wręcz, że po 200 tys. km powoli dobiega kresu swojej żywotności. Spodziewałem się, że będzie trwalsza. Ciągle są problemy z wchodzeniem niektórych biegów, czasem wypada "trójka", sypią się synchronizatory. Według mnie najsłabszy punkt V40, i to pomimo że inne skrzynie montowane w tym modelu są jeszcze gorsze...
4,0
Układ jezdny
Po Fordzie trudno dać więcej niż "4", czasem brak czucia co się dzieje z przednimi kołami, wspomaganie też jest nienajlepiej dobrane - czasem zbyt mocne. Zawieszenie dość komfortowe, ale za cenę pewności prowadzenia.
Komfort
3,0
Widoczność
Słupki przednie grube jak nogi słonia, tylne jeszcze grubsze - trzeba bardzo uważać na skrzyżowaniach i przy cofaniu. Dodatkowo pochylona tylna szyba natychmiast łapie brud. Tragedii nie ma, ale trzeba się do tego przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i intuicyjnie obsługiwane - jak dla mnie wzór. Pokrętło komputera wymaga oderwania ręki od kierownicy, ale już wyświetlacz jest tam gdzie trzeba, w zestawie wskaźników. Do tego samochodu niepotrzebna jest instrukcja obsługi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeżeli termostat jest sprawny, to w ciągu kilku minut od ruszenia w aucie jest przyjemnie ciepło. Plus za specjalną nastawę do odparowywania szyby przedniej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
"Przerośniety kompakt" i wszystko jasne - z przodu miejsca dużo, z tyłu już ciasnawo. Tylna kanapa to raczej miejsce dla dzieci, niż koszykarzy. Bagażnik mały, naprawdę malutki, w dodatku nieustawny przez ogromne nadkola.
4,0
Wyciszenie
Do 120 km/h jest cicho, potem głośniej, ale do wytrzymania. Nie słychać wycia silnika, a to najważniejsze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali tyle, ile mu wleję, czyli tyle, ile powinien. Można jeździć oszczędnie, ale charakterystyka silnika doładowanego jest taka, że w mieście raczej się nie da. Ceny części w normie, choć dostępność serwisu pozostawia trochę do życzenia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja bym określił V40 jako "kompakt klasy premium", dobrze wykonany i z dobrych materiałów, w cenie nieco wyższej niż zwykłe kompakty, ale niekoniecznie kojarzącej się z "segmentem premium".
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto skomplikowane elektronicznie, więc ma co się psuć. Inna rzecz, że nieczęsto się psuje - czasem bez sensu zapali się kontrolka od immobilizera, ale nie przeszkadza to w jeździe.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zadbany egzemplarz gwarantuje bezproblemową eksploatację, a potem "jak dbasz tak masz", chociaż rzadko trzeba wykraczać poza zwykłą okresową obsługę. Jako że auto ma silnik doładowany, ważny jest prawidłowy dobór oleju i nie oszczędzanie na naprawach. Auto potrafi się odwdzięczyć.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V40 I 2.0 T 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
9,6
l/100km
11,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V40 I