Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 I

zgoda, 14 lat temu
Silnik 2.0 T 160KM 118kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 189 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V40 I 2.0 T 160KM 118kW 1997-2004 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Masa przemyślanych drobiazgów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : siłowniki klapy
Silnik : aktuator i wastegate
Zawieszenie : wymiana drążków w tylnym zawieszeniu - kosztowna i długotrwała
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Maksymalny moment obrotowy od 1800 obr/min - mówi samo za siebie. Przyspiesza jak szatan, 80-120 km/h na V biegu w mgnieniu oka, wyprzedzanie jest przyjemnością.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę ciężko chodzi, chociaż wciąż poprawnie. Nie haczy, ale trzeba użyć trochę siły.
3,0
Układ jezdny
No niestety, do zawieszenia z Fordów (Focus, a może przede wszystkim Mondeo MkIII) to mu daleko. Za miękkie, żeby jeździć pewnie i szybko, za twarde żeby zatopić się w komforcie (jak w Peugeocie 406). No i to wspomaganie, stanowczo zbyt mocne, praktycznie nie czuje się niczego, co się dzieje z przednimi kołami.
Komfort
3,0
Widoczność
Grube słupki z przodu, mała tylna szyba. Coś widać, ale mogłoby być lepiej. Dodajmy jeszcze do tego, że tylna szyba jest pochylona i \"zbiera\" brud i mamy pełny obraz, niestety.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki i łatwe do zapamiętania. Trochę denerwujące sterowanie funkcjami komputera, ale nie gmera się przy tym co chwilę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą wnętrze szybko się ogrzewa przy ustawieniu na 24 stopnie C, zobaczymy jak będzie się sprawować klimatyzacja latem. Można mieć uwagi co do utrzymywania zadanej temperatury (czuć jak opada i za chwilę się podnosi), ale może to jakaś usterka w moim aucie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tę klasę - jest wzorowo (w końcu to \"wyrośnięty kompakt\"). Miejsca z przodu dużo, z tyłu wystarczająco. Bagażnik odstaje od dzisiejszych standardów (jest po prostu mały), w dodatku jest niezbyt ustawny, bo włażą do niego ogromne nadkola.
4,0
Wyciszenie
Spodziewałem się nieco więcej po aucie z segmentu \"kompaktów premium\". Do 80km/h jest cicho, później do 110km/h znośnie, potem już hałas robi się duży, a powyżej 150km/h jest nie do zniesienia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dla mnie dobre auto pali tyle, ile mu się wleje, ani łyżki mniej. Jak się ma ciężką nogę to wiadomo, wir w baku się włącza, ale jeżdżąc rozsądnie nie przekracza się raczej 8l na trasie i 11l w mieście. Mnie średnio wychodzi 9.2l/100km więc nie narzekam. Serwisów wiele nie ma i mało kto chce je naprawiać, ale fachowców nie brakuje. Ceny - przeciętne jak na markę premium.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V40 I 2.0 T 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
9,6
l/100km
11,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V40 I