Inne
: Komfort i super wygodne fotele. Wiele nowych aut z nim przegrywa pod tym względem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: skrzynia biegów z renault - blokuje się na piątce
5,0
Całokształt
Świetne auto dla tych, którzy chcą się komfortowo przemieszczać na dalekich trasach. Cichy, mocny, w miarę ekonomiczny i ciągle trzyma linię. W środku bardzo wygodny, wykonany dobrze i z dobrych materiałów. Dla młodej polskiej rodziny sam raz :) Nie jest ideałem pod względem awaryjności, ale mimo wszystko go lubię.
Wrażenia
4,0
Silnik
Chodzi jak zegarek. Mocny i ekonomiczny, może mógłby być bardziej elastyczny. Dobrze się zbiera dopiero powyżej 4000 obr/min. Wyprzedzanie na trojce 80-140 to chwila moment - sama przyjemność.
2,0
Skrzynia biegów
Najgorszy element auta - może dlatego, że konstrukcja żywcem przeniesiona z Renault 9 ? Sterowanie za pomocą metalowego pręta - to nie przystoi w aucie, które bądź co bądź aspirowało do klasy premium. Przy tym przebiegu zaczęły się kłopoty - czasami zacina się na piątce i nadaje się do remontu.
5,0
Układ jezdny
Zadziwiający kompromis między komfortem, a właściwościami jezdnymi. To auto jeździ po dziurach lepiej, niż niejedno zdecydowanie większe! Patrząc na tradycyjną konstrukcję wiele się nie spodziewałem, ale miło się zaskoczyłem. Zbliżając się do granicy robi się delikatnie podsterowny, ale to jest łatwe do opanowania. Radzę pompować opony mocniej, niż zaleca producent (3A) - staje się bardziej pewny i mniej gumowaty.
Komfort
4,0
Widoczność
Dużo szyb, chociaż przód trzeba wyczuć. Jest ok.
5,0
Ergonomia
Nie mam uwag. Wszystko tam, gdzie być powinno. Super wygodne fotele, rzadko się takie spotyka, nawet w nowych autach :) Fajny sposób składania oparcia siedzenia pasażera - parę razy się przydał.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi i grzeje jak należy. Mam ręczną klimę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Lubię auta szyte na miarę, więc idealnie :) Przestrzeń dla bagażu - to nie prawdziwe kombi - mały otwór bagażnika sprawia, że nie dałem radę zmieścić w sumie niedużego fotela. Ale to nic ;)
4,0
Wyciszenie
To nie jest nowe auto, ale całkiem nieźle się trzyma.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa, jak na tą moc, całkiem akceptowalne. Części są stosunkowo drogie, a naprawy - to zależy, kto naprawia. ASO omijać dalekim łukiem, to kieszeń wytrzyma.
5,0
Stosunek jakość/cena
Super :) Jak ktoś nie zna tematu i masz zadbany egzemplarz - wygląda na dwa razy droższy. Trzeba zostawić trochę kasy na naprawy, do Japończyków pod ytym względem mu nieco brakuje. Ale styl i wygoda - ma swoją cenę :)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie jest najlepiej, ale to wina przebiegu i zaniedbania mechaniki przez poprzedniego właściciela. W sumie w ciągu roku zainwestowane kilka tysięcy i w końcu wyszedł na prostą. Po kolej - rozrząd (profilaktycznie), osłony przegubów, spawana obudowa skrzyni biegów (było oderwane ucho), sprzęgło, końcówki drążków kierowniczych, klocki, zestaw naprawczy do zacisków hamulcowych. Od kilku miesięcy jest już spokój.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów do remontu - blokuje się na piątce. Całe szczęście, że da się jakoś wykleszczyć, bo z piątki łatwo się nie rusza ;) Na razie nie robię, bo nie mam musu, ale w końcu trzeba się tym zająć.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 140KM 103kW
[l/100km]