2.0 bez turbo jest paliwożerny i w połączeniu z asb nie jest zbyt wyrywny, ale za to nie do zdarcia. Jeździłem nim na benzynie, a później zagazowałem i od 4 lat nie widzę różnicy.
4,0
Skrzynia biegów
Automat - wygodny, ale zamulony. Nie dla fanów dynamicznej jazdy.
5,0
Układ jezdny
Volvo pływa po dziurawych polskich drogach.
Komfort
4,0
Widoczność
Przy skręcie w lewo w drogę, której jezdnie rozdziela wysepka dla pieszych, lewy przedni słupek idealnie ją zasłania także czasami muszę się wychylać żeby kogoś nie potrącić. Poza tym bardzo dobrze.
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Myślałem że jest ok dopóki nie dorobiłem się dwóch dzieciaczków. Zaczęło robić się ciasno.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwożerny. Poza tym nie mam nic do zarzucenia, to mit, że części zamienne do volvo są drogie. Zamienników jest mnóstwo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie wahałem się ani chwili dając w tej kategorii maxa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez ostatnie 80 tys km ekstra wydatki obejmowały: regeneracja zapłonu, wymiana świec i kabli wysokiego napięcia, pęknięty wężyk do chłodnicy i wyciek z manszety. Biorąc pod uwagę wiek i przebieg uważam, że jest dość niezawodny.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 136KM 100kW
[l/100km]